تأمین زیرساخت‌ها در پرتوی رشد صنعت حمل‌ونقل امری ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر خواف با بیان اینکه با عنایت به این که محورهای مواصلاتی در ارتباط و توسعه از دیرباز نقش مهمی در جوامع بشری داشته، گفت: تامین زیرساخت‌ها، توسعه و نگهداری شریان‌های حیاتی در پرتوی رشد صنعت حمل و نقل امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است

جان‌محمد خداپرست در سومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی در تالار بزرگ شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرستان خواف با دارا بودن محورهای دوغارون، خواف به سمت بنادر جنوبی و محور خواف به تربت‌حیدریه به  مشهدمقدس نقش بزرگی در توسعه و مبادلات اقتصادی و بین‌المللی دارد.

وی ادامه داد: فعالیت کارخانجات صنعتی آهن، فولاد، معادن غنی معادن سنگ‌آهن سنگان، حمل کالاهای ترانزیتی به مقصد افغانستان باعث تردد روزانه بیش از 1700 تریلی و کامیون و عبور و مرور صدها وسیله نقلیه نیمه سنگین و سبک در جاده‎های شهرستان خواف را فراهم کرد.

خداپرست خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در رفع نواقص و مشکلات محورهای مواصلاتی به این صورت ارائه می‌گردد که برای ما امری حیاتی است. ساخت آزادراه سنگان- خواف به طول 20 کیلومتر طبق آمارهای ارائه شده از محل بهای خدمات سنگان عبور روزانه 1700 کامیون از معادن به مقصد بنادر جنوبی و کارخانجات ذوب‌آهن اصفهان، اهواز و صنایع خراسان و صدها وسیله سبک و نیمه سنگین در این محور که فقط 6 متر عرض دارد.

وی تاکید کرد: بیش از 50 سال از ساخت و ساز آن می‌گذرد و توسعه و ساخت آزادراه امر اجتناب‌ناپذیر است به استناد لیست‌های ارائه شده از ساخت خدمات روزانه 12 میلیارد تومان مواد معدنی استخراج و به صورت خام صادر شده است. هر وسیله حداقل 25 تن مواد معدنی حمل می‌کند و 42 هزار و 500 تن مواد معدنی تنها به وسیله تریلرها از جاده‌ها حمل شده است

عضو شورای اسلامی شهرستان خواف بیان کرد: این امر باعث آسیب‌‌پذیری حاد جاده‌ها گردیده است و تنها برای ایاب و ذهاب چند روستا ساخته شده است از بروز کردن محورهای مواصلاتی برای وسایل حمل‌ونقل جدید امر گریزناپذیر است با توجه به این نکته که جاده‌های دیروز توان جذب و تحمل ماشین‌ آلات امروز را ندارند.

خداپرست گفت: تعریض جاده، سه‌راهی نشتفیان به قائن با توجه به این که تمام فشار ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل از سنگان به سمت قائن است. تعریض پل‌ها و جاده سه راهی نشتیفان به قائن که امروزه به جاده ترانزیتی مطرح بوده و جهت پیشگیری از تصادفات مرگ بار ضروری است اصلاح سه راهی نشتیفان، قاسم‌آباد، قائن معروف به سه راهی بیاس آباد و تامین روشنایی مسیر که به سه راهی مرگ معروف بوده از خواسته‌های شهروندان بوده است.

وی اضافه کرد: طولانی شدن اتمام پروژه‌ها باعث آسیب جدی این محور شده بر همین اساس پرداخت بستانکاری پیمانکار از طرف راه و شهرسازی موجب تسهیل جابه‌جایی تیرهای برق و پروژه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان خواف اظهار کرد: تعریض جاده‌های روستایی سنگ سنگان به طول 110 کیلومتر با توجه به نقش جاده‌ها در امنیت پایدار شرق کشور در تعریض آسفالت‌ها و استحکام پل‌ها و نصب تابلوهای هشدار‌دهنده، احداث پل‌های جدید و اصلاح آبنماها از خواسته‌های به حق شهروندان و نیروهای مرزبانی شرق کشور است این جاده‌ها امکان دسترسی به 120 کیلومتری مرز مشترک ایران با افغانستان را میسر می‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *