بازگشت درآمدهای مالیاتی حوزه معادن به خراسان رضوی قطعی شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معادن در پی اجرای برنامه ششم توسعه بازگشت درآمدهای مالیاتی حاصل از فعالیت معادن به این استان قطعی و لازم الاجراست.

رضا شجاعی افزود: شورای عالی معادن کل سیاست‌گذاری‌های مربوط به حوزه معادن را انجام می‌دهد و براساس برنامه ششم توسعه شورای معادن خراسان رضوی هم شکل گرفت و یک سری از وظایف شورای عالی معادن به شورای استانی تفویض شد.

وی ادامه داد: از این رو تصمیمات مربوط به شورای استانی معادن به عنوان مصوبات شورای عالی معادن محسوب شده و لازم الاجراست. یکی از اشکالات پیشین این بود که پرداختی‌های برخی معادن همچون سنگ آهن، مس به عنوان مالیات به استان بازنمی گشت و دفاتر و حساب‌های آن به تهران یا استان‌های دیگر منتقل می‌شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در نشست هفته جاری شورای معادن استان مصوب شد حساب‌های بانکی، گردش مالی و خرید و فروش معادن همه بهره‌برداران خراسان رضوی در چارچوب بند 4 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه با رعایت ضوابط قانونی به استان منتقل شود و حوزه مالیاتی آن مشخص شود. این مصوبه یک تکلیف بوده و از نظر قانونی لازم الاجراست.

وی در ادامه به تعریف 2 طرح زیست محیطی در سنگان خواف نزدیکی معادن سنگ آهن و پروژه‌های فولادسازی 2 با اعتبار 80 میلیارد ریال شامل پارک 14 هکتاری و موزه دائمی محیط زیست اشاره و بیان کرد: شورای معادن خراسان رضوی بر اساس تبصره 5 ماده 14 قانون معادن به مجتمع دولتی سنگان مجوز داد تا پس بررسی و تایید طرح‌های زیست محیطی عملیات اجرایی آنها را آغاز کند.

شجاعی همچنین پیرامون استخراج معادن سنگ آهن، تولید گندله و کنسانتره گفت: از سال 1392 تا پایان شهریور امسال 47 میلیون و 962 هزار و 34 تن سنگ آهن از معادن پلاسری، دولتی و از محل مجوزهای برداشت احیا منطقه سنگان برداشت شده است.

وی افزود: ظرف 9 ماه گذشته امسال پنج واحد اپال پارسیان، توسعه ملی، فولاد مبارکه و احیا سپاهان در منطقه سنگان خواف 823 هزار تن گندله و یک میلیون و 825 هزار و 787 کنسانتره تولید کرده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته ظرفیت تولید کنسانتره منطقه سنگان خواف نیمه نخست سال آینده به 12.2 میلیون تن در سال و ظرفیت تولید گندله به 13.1 میلیون تن می‌رسد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *