ایجاد ارتباط منطقی بین اقتصاد زائر و مجاور

سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی گفت: مفهوم زائر و مجاور در هم آمیخته از این رو، برقراری ارتباط منطقی بین اقتصاد زائر و مجاور ضروری است.

محمدمهدی طهرانچی در نشست خبری رویداد ایده پروری سوغات فرهنگی زائر «ره آورد» که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: ما موظف به ایجاد زیر ساخت‌ها در برقراری ارتباط منطقی میان اقتصاد زائر و مجاور هستیم و یکی از مسائلی که در محور زندگی مجاورین حائز اهمیت است، همین اقتصاد است.

وی ابراز کرد: برنامه‌های بسیاری پس از حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی مبتنی بر منشور هفت گانه رهبری از سوی این نهاد مقدس انجام شد. اگر به فرمان مقام معظم رهبری در این منشور توجه کنیم خدمت به زائران در بند دو، خدمت به مجاوران بند سه و در بند چهار  به ظرفیت فرهنگی عظیمی که در آستان قدس رضوی قرار دارد و می‌تواند در جهان اسلام اثر گذار باشد، اشاره دارد.

سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: یکی از مباحثی که پس از تشکیل معاونت علمی آستان قدس رضوی مورد توجه قرار گرفت همین ارتباط اجتماعی بود. ما متوجه شدیم که مفهومی به اسم سوغات وجود دارد که آن را از دست داده‌ایم و بازار یک هزار میلیاردی سوغات به دست کالاهای چینی سپرده شده است.
 

منبع: آستان نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *