اگر مردم درست انتخاب کنند، سیستم اداری درست می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم اگر درست انتخاب می کردند و انتخاب کنند، سیستم اداری درست می‌شود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی امروز 21 بهمن‌ماه در همایش انقلاب اسلامی، روحانیت، استکبار ستیزی در مدرسه علمیه نواب افزود: حوزه‌های علمیه و علما به خصوص طلاب جوان باید نگاه عمیق‌تر و وسیع‌تری به آرمان‌ها و اهداف انقلاب داشته باشند.

سعیدی با اشاره به پنج بخش دستاوردهای انقلاب، عنوان کرد: اولین بخش که می‌توان در مورد دستاوردهای انقلاب بیان کرد، دستاوردها زیربنایی انقلاب است که حاصل تلاش بیش از هزار سال جهاد و مبارزه  علما در فصل غیبت از زمان شیخ طوسی تا آیت الله بروجردی و بعد هم حضرت امام به عنوان فقیه متبحر و جامع است که تمام تلاش  و جهاد بیش از هزار سال مربوط به حوزه‌های علمیه را به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: اولین مولفه مجموعه زیربنایی تحول همگانی در اندیشه و فکر مردم است، تمام انبیاء و رهبران الهی تمرکز خود را بر فکر و اندیشه گذاشتند. کار را از فردسازی یعنی تحول در اندیشه و فکر انسانها شروع کردند و این مهمترین تحول است. تحول الی‌الله، انقلاب درونی است. اگر انقلاب و تحول الی الله شد انقلاب تکاملی و اگر الی الشیطان شد، انقلاب ارتجاعی است. آن چه برای ملت ایران اتفاق افتاد انقلاب همگانی بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه زمانی که منافقین به نجف رفتند تا از امام اجازه برخورد مسلحانه با شاه را بگیرند امام فرمودند شاه را با اسلحه نمی‌‌توان بیرون کرد باید نگاه مردم را عوض کرد، تصریح کرد: دشمن هم از فکر و اندیشه مردم استفاده، ذهن مردم را دگرگون و باورهای آنها را عوض می‌کند و دیدگاه مردم را تغییر می‌دهد. یکی از مولفه‌های تحولی که در انقلاب به دست آمد تحول درونی است. مولفه دوم تحول گفتمانی است. گفتمان انقلاب عوض شد. در حدود 50 سال نظام پهلوی ملی‌گرایی را ترویج می‌کرد و ایدئولوژی آن غرب‌گرایی بود اما امام این گفتمان را کنار زد و گفتمان دینی، نبوی و علوی را حاکم کرد.

وی ادامه داد: سومین مولفه تحول اجتماعی، حاصل تحول درونی است. اگر انسان دچار تحول درونی شد در برابر ظلم و ظالم قیام می‌کند و از زندان و کشته شدن نمی‌هراسد. امام همین را به وجود آوردند. ابتدا فردسازی و بعد ملت‌سازی کردند. مردم به میدان آمدند بنابراین نقش خواص بسیار موثر بود. حاصل مبارزات امام از سال 42 تا 57 تحول اجتماعی بود. این تحولات بسیار مهم است. تمام انبیاء برای حکومت الهی امده بودند  و تمام بزرگان و افرادی که جهاد کردند برای این بود که زمینه حکومت دینی و حاکمیت شرعی فراهم شود زیرا بدون حکومت و قدرت، زمینه حاکمیت شریعتی فراهم نمی‌شود. با توصیه نمی‌توان شریعت را ایجاد کرد.

سعیدی با بیان اینکه دومین دستاورد انقلاب دستاوردهای اساسی است، عنوان کرد: یک سری تحولاتی در ایران به وجود آمد که تحولات اساسی می‌گویند، اولین مولفه، جهان‌بینی وحیانی، منشا قانون و مدیریت شد. در طول 500 سال گذشته جهان‌بینی امونیستی یا متریالیستی منشا قانون‌گذاری،  قانون ایران، قانون فرانسه و قوانین اداره کشور، غربی بود. وحی را از نظام قانون‌گذاری حذف کرده بودند و فقط عقل انسان را پاسخگوی تمام نیازها می‌دانستند اما امام به بشر اثبات کرد که تنها با عقل نمی‌توان تمام مشکلات را حل کرد و بدون وحی زندگی دچار نقصان خواهد بود. این موهبت بزرگی است که وحی الهی، قرآن و سنت بازگشت.

وی افزود: مهمترین نقش که شورای نگهبان دارد این است که مشروعیت قوانین را برای کشور تضمین می‌کند و این مساله بسیار مهمی است. دومین مصداق شکل‌گیری حکومت دینی با اراده مردم بود. مردم سالاری دینی بهترین، عالی‌ترین و نزدیک‌ترین مهم به حکومت دینی است. آنچه امام به ارمغان آوردند، مکتب تفکیک یعنی مشروعیت الهی، مقبولیت مردمی بود.

سعیدی با اشاره به اینکه دو بحث حق حاکمیت و قدرت حاکمیت وجود دارد، خاطر نشان کرد: حق حاکمیت از سوی خداست و هیچ‌کس جز باری‌تعالی حق حاکمیت ندارد. قدرت حاکمیت از سوی مردم است. امروز همه چیز را به مردم ارجاع می‌دهند که این عوام‌فریبی است. قدرت حاکمیت باید زمینه ظهور آخرین حجت خدا را فراهم کند. رای مردم در حق حاکمیت تاثیر ندارد بلکه در قدرت حاکمیت تاثیر دارد و اگر رای مردم از قدرت ولی خدا برداشته شود، ولایت از بین نمی‌رود.
 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *