انحلال حشدالشعبی ممکن نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است استیصال آمریکا در اجرای سیاست‌های خود در عراق باعث اظهارنظر مداخله جویانه در امور داخلی این کشور شده است.

نصرالله پژمان فر با اشاره به درخواست آمریکا از حیدر العبادی مبنی بر کوتاه کردن دست ایران از عراق، گفت: با توجه به استیصالی که آمریکایی ها در منطقه پیدا کرده و ناتوانی جدی که در حضور در عراق دارند، به امور مداخله جویانه روی آورده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اقدامات مداخله جویانه نه تنها باعث تقویت جایگاه آمریکا در عراق و منطقه نمی شود بلکه جایگاه آنها را روز به روز تضعیف می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه درخواست آمریکا مبنی بر کوتاه کردن دست ایران از عراق دلالت بر قدرت این کشور در منطقه ندارد، عنوان کرد: این اقدام نشان دهنده نهایت استیصال آمریکا این ببر کاغذی است که حتی در آینده باید بیشتر از اینها شاهد اینگونه رفتارها از آنها باشیم اما عراق نیز باید در برابر آن مقتدرانه ایستادگی کند.

پژمان فر همچنین درباره جایگاه حشدالشعبی بیان داشت: جایگاه حشدالشعبی در بین ملت عراق همچون جایگاه بسیج 20 میلیونی ایران است که به صورت مویرگی در تمام لایه های مردم حضور و معنا پیدا کرده و آنها می دانند بدون این بسیج مردمی نمی توانند به تنهای مقابل دشمن بایستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حشدالشعبی در جریان مبارزات خود با داعش در پارلمان عراق حالت قانونی پیدا کرد و امروز به عنوان یک نیروی نظامی فعالیت کرده و بودجه دولتی دریافت می کند از این رو آمریکا نمی تواند به خاطر منافع خود خواستار انحلال حشدالشعبی شود.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *