نوازده‌ای که با وضو می‌نواخت

رضا غلامی مسئول انجمن موسیقی شهرستان قوچان و مربی دوتار در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با صبح امروز ضمن تشکر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان و سایر مسئولین تصریح کرد: تمام هزینه‌های این مراسم را نماینده شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی متقبل شد و هماهنگ کردن گروه‌ها، طراحی دکور، دعوت از میهمانان و چیدمان برنامه به عهده انجمن موسیقی و اداره ارشاد بوده است.

وی در خصوص رابطه‌اش با حاج قربان سلیمانی مطرح کرد: بنده شاگرد این استاد فقید نبودم و تنها بخاطر ارادتی که به او داشتم حداقل ماهی دوبار به دیدن ایشان در روستای علی آباد کتول می‌رفتم.

غلامی، حاج قربان سلیمانی را انسانی با اخلاق، مهمان نواز و مهربان تلقی کرد و یاد آورشد: در عرصه هنر داشتن خلقی نیکو شرط مهمی است.

وی  با اشاره به شروع کار دوتار و هنرنمایی حاج قربان سلیمانی به شرح مختصری از زندگی نامه‌اش پرداخت و تصریح کرد: این استاد موسیقی مقامی درسال ۶۹ و با شرکت در جشنواره فجر تهران به همراه پسرش علیرضا سلیمانی و کسب رتبه اول در آن سال کار خود را آغاز کرد.

 

 

مسئول انجمن موسیقی قوچان پیرامون شخصیت عرفانی حاج قربان ادامه داد: او هیچگاه بدپن وضو روی سن نمیرفت و اکثر آهنگ هایش در مدح حضرت محمد بود که شنیدن آن‌ها به آدم حس و حال و عجیبی می‌داد.

 

این دوتار زن نامی قوچان از تصمیم قطعی برای ساخت المان مقبره حاج قربان خبرداد و گفت: طراحی المان آرامگاه این استاد توسط صالح موسویان یکی از اساتید برجسته هنرهای تجسمی در ایران صورت گرفته که از شنبه همزمان دهمین سال وفات حاج قربان این پروژه شروع خواهد شد.

غلامی همچنین از تاثیرهنر به ویژه موسیقی در زندگی آدمی سخن گفت و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را با هنر آشنا کنند چرا که موجب سرگرمی آنها با هنر می‌شود و از فضاهای مجازی فاصله می‌گیرند.

در این مراسم استاد علیرضا سلیمانی فرزند حاج قربان، گروه استاد محمد یگانه، گروه نوه‌های حاج قربان، گروه موسیقی آساک به سرپرستی استاد رضا غلامی از قوچان، حسن عابدینی از کاشمر با آهنگ آهوی دشت و محسن میرزازاده به اجرای برنامه پرداختید.

***

در این مراسم، روشندل رئیس اداره امور هنری اداره‌کل ارشاد اسلامی، حیاتی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان استان و مسئول کمیته تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، بابا خانی مشاور مدیر‌کل ارشاد اسلامی در امورایثارگران، حیدری رئیس حراست اداره کل ارشاد اسلامی، باغدار کارشناس حراست اداره کل ارشاد اسلامی، محسن سمیع رئیس اداره مطبوعات اداره کل ارشاد اسلامی استان و یوسفی مشاور مدیر کل در امور جوانان و نخبگان، حامد طاهری رئیس انجمن موسیقی استان خراسان رضوی و علی صحافی بنیانگذار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان  وبیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان قوچانی در سالن اجتماعات  اداره فرهنگ و ارشاد حضور داشتند.

 

 

گزارشی از مطهره جنتی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *