با کناره‌گیری آمریکا از برجام رفتار اروپا اهمیت زیادی پیدا می‌کند

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت کناره‌گیری آمریکا از برجام رفتار اروپا اهمیت زیادی می‌یابد ؛چراکه باید ببینیم چطور می‌خواهند این کناره گیری را جبران کنند.

حمید گرمابی افزود: حضور ترامپ در کاخ سفید ایالات متحده کمتر تصور می‌شد که نتیجه آن چنین رفتارهایی باشد و شاید اگر هرکس دیگری رییس جمهور آمریکا می‌شد به این شکل رفتار نمی کرد.

وی اضافه کرد: سیاست خارجی کشور ما می‌بایست فعال و به روز باشد و روابط ایران و اروپا در آینده مهم است، در صورت کناره گیری آمریکا از برجام رفتار اروپا اهمیت زیادی می‌یابد؛ چراکه باید ببینیم چطور می‌خواهند این کناره گیری را جبران کنند.

این عضو فراکسیون امید در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان گفت: بنظر می‌رسد یکی از روش‌هایی که ترامپ به آن عمل می‌کند این است که هر زمان می‌خواهد پایبندی به برجام را اعلام کند، اقتصاد و شرایط جامعه ما را در حالت کم ثباتی و انتظار قرار می‌دهد تا بتواند به ما صدمه بزند و این مسئله نشان می‌دهد ما باید برای هر شرایطی همیشه آماده باشیم.

گرمابی اظهار کرد: مردم انتظار داشتند پس از برجام اتفاقات مثبت زیادی بیفتد و خوش‌بینانه به شرایط نگاه می‌شد، اما به انتظارهای مردم پاسخ مناسب داده نشد، آمریکا به قول‌ها و وعده‌هایش عمل نکرده و تا جایی هم که توانسته بدعهدی کرده است، قطعا این رفتارها در رویکرد مردم نسبت به دولت بی تاثیر نخواهد بود به ویژه این که امروزه مشکلات اقتصادی مردم را اذیت می‌کند که یکی از دلایل آن هم قطعا بدعهدی‌های آمریکاست که باعث نارضایتی مردم شده است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *