«آندره بازن و نظریه واقعگرایی فیلم»
«زیبایی شناسی سینما یا اجتماعی خواهد شد،یا سینما از زیبایی شناسی صرفنظر خواهد کرد».
مقالاتی از فرانسوا تروفو، سرژ دنی، کریستوفر ویلیامز، هیو گری، لورا مالوی، دوناتو توتارو، پراکاش یانگر، پرویز جاهد، محسن آزرم، میلاد روشنی پایان، رامین اعلایی و چند مقاله از خود آندره بازن را در این کتاب خواهید خواند.
بیش از نیم قرن از مرگ آندره بازن، منتقد، نظریه پرداز و نخستین سردبیر نشریۀ سینمایی کایه دوسینما می گذرد. بازن، بی تردید یکی از تاثیرگذارترین منتقدان سینمایی جهان بوده و اندیشههایش در زمینه واقعگرایی فیلم، همواره در میان منتقدان و نظریه پردازان سینمایی، چالش برانگیز بوده است.
منتقدی که رنوار درباره او گفته است: «او ما را واداشت که احساس کنیم حرفه ما، حرفه نجیب و اصیلی است». بازن همانند آیزنشتین و ورتوف معتقد بود که سینما می تواند جهان را تغییر دهد. او نظریه پردازی بود که با تز واقع گرایی اش، به چالش با نظریات فرمالیستی آیزنشتین و پودوفکین و سینمای اکسپرسیونیستی آلمان برآمد و در نوشته های شورانگیزش که تاثیر آن همچنان باقی است، در اثبات نظریات افراطی اش در زمینه واقع گرایی فیلم کوشید.
این مجموعه مقالات، با هدف بازخوانی و شناخت دقیق تر آندره بازن فراهم آمده است. هدف این کتاب آن است که نشان دهد چرا آندره بازن همچنان در مطالعات سینمایی امروز اهمیت دارد و برخلاف نظریه پردازانی چون رُدلف آرنهایم و هوگو مانستربرگ، در تاریخ و آرشیوهای سینمایی مدفون نشده است…
«آندره بازن و نظریه واقعگرایی فیلم» کتابی از پرویز جاهد (نویسنده، فیلمساز و منتقد سینما) را نشر اختران در 176 صفحه و با قیمت 140000ریال رهسپار بازار کتاب کرده است.
جواد لگزیان
Some varieties are actually red.Olives are actually fruits and their trees can be old – really old – standing tall for more than 1,高級 ラブドール