46 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در کلات

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بازسازی خانه‌های روستای ژرف که در اثر سیل تخریب شده بود تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

رضا شیران خراسانی اشاره به سیل اخیری که در شهرستان کلات اتفاق افتاد، افزود: طبق ماده ۱۲-۱۰ مدیریت بحران، حدود 46 میلیارد تومان ‌برآورد خسارات سیل شده بود که این موضوع در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که بخشی از آن تخصیص داده‌ شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ برای احداث سدهای بتنی و بندهای خاکی در اقصی نقاط شهرستان خبرداد و اظهار کرد: روند مطالعات گذشته سدهای منطقه؛ پروتکل(معاهدات)‌های مرزی و گزارش وضعیت طرح‌های آبخیزداری از دستگاه‌های مربوطه در استان مطالبه شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فقط بازسازی خانه‌های روستای ژرف تقریباً تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: مردم هم باید در این خصوص همکاری کنند چراکه برخی از آن‌ها در مسیر رودخانه، خانه‌هایی را ساخته‌اند که این کار هنگام وقوع سیل بعدی خسارات بیشتری را وارد می‌کند و باید در جهت پیشگیری جابجایی منازل صورت پذیرد.

شیران خراسانی ادامه داد: بنابراین هرچه که در مسیر سیل، کشت و زرع کنیم و مسکن بسازیم با سیل بعدی دوباره شاهد ویرانی‌ خواهیم بود و باید مردم از مسیر سیل خارج شوند و همکاری کنند که برای کمک به این موضوع مردم می‌توانند زمین‌های اطراف را قبول کنند، همچنین این موضوع را با بنیاد مسکن در میان گذاشتیم که جابجایی روستاها به‌صورت کارشناسی باشد تا در مسیر سیل واقع نشود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مشهد بابیان اینکه به‌غیراز روستای ژرف خسارت زیادی به مناطق مسکونی سایر روستاها وارد نشده است، عنوان کرد: تقریباً کارهای روستای ژرف انجام‌شده است و پیگیری مشکلات کشاورزان بخصوص شالی‌کاران و باغداران روستاهای دیگر نیز مانند بابا رمضان هم در حال انجام است.

وی در پایان از پیگیری برای اجرای ماده ۳۳بند “خ” برنامه ششم توسعه مبنی بر امهال تسهیلات خسارت دیدگان به مدت سه سال بدون بهره خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که برای بیمه محصولات شاخص شهرستان شده است امیداست در سال‌های آتی کمکی برای تداوم کشاورزی در منطقه باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *