هر روستا یک مقصد گردشگری

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: شعار راهبردی ما هر روستا یک مقصد گردشگری است.

سید جواد حسینی در مراسم افتتاح نخستین اقامتگاه بومگردی در روستای کنگ شهرستان بینالود که با حضور مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، دفاترسیاسی، امور اجتماعی و فرهنگی و فرماندار بینالود برگزار شد افزود: ظرفیت‌های موجود از چند جهت بسیار بالاست. سال گذشته بیش از 28 میلیون و 500 هزار نفر و در ایام دهه آخر صفر بیش از چهار میلیون و 700 هزار نفر به مشهد آمده‌اند و حدود 50 میلیون تردد در همین منطقه صورت گرفت که خود یک پتانسیل محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای جمع کردن چنین جمعیتی و ساختن فضای طبیعی با کیفیت کنگ باید هزینه‌های هنگفتی خرج شود که از هر دو جهت شرایط مهیاست.

حسینی عنوان کرد: باید پذیرفت مقوله روستا تاکنون آن‌گونه که شایسته و بایسته است مورد توجه ما قرار نگرفته بود، بر همین اساس کارگروهی برای توسعه روستاها در استانداری تشکیل شده است.

وی مطرح کرد: خراسان رضوی در بین استان‌های کشور با بیش از 2500 روستا از این نظر رتبه اول کشور را دارد و حدود 700 تا 800 صنایع دستی مختلف در استان شناسایی شده است که بخش عمده ای از آنها پتانسیل ایجاد سزمایه گذاری و ظرفیت شغلی در روستاها را دارا می باشد.

همچنین فرماندار بینالود با اشاره به حجم بالای تخلفات و تغییر کاربری‌ها در زمان دولت‌های نهم و دهم از موفقیت در کنترل آن خبرداد.

سید حسن حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی این شهرستان قصد داریم با برنامه‌ریزی از گردشگری تک بعدی خارج شویم.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این طرح علاوه بر آشنایی با فرهنگ سنتی مناطق، اشتغال زایی مبتنی بر توسعه گردشگری است.

فرماندار بینالود خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 27 میلیون خودرو در مسیر طرقبه- شاندیز تردد داشته‌اند که تنها حدود پنج میلیون آن بومی و سایرین گردشگران بوده‌اند که اگر تنها یک نفر همراه راننده باشد حدود 50 میلیون نفر تردد در طرقبه و شاندیز داشته‌ایم.

رییس شورای تامین شهرستان بینالود اظهارکرد: به غیر از سرقت از باغ‌ها که عموما مربوط به گردشگران نیست، روستای کنگ در سایر موارد جز امن‌ترین محل‌ها برای گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  نیز در این مراسم از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صدها مرکز بوم گردی در استان خبرداد و اظهار داشت: برای 56 روستا و راه اندازی مرکز بوم‌گردی در 14 روستا طرح لازم ارائه شده و انتظار می‌رود سرعت کار ما افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 11 هزار میلیارد تومان جهت اشتغال و توسعه روستایی مصوب شده است، عنوان کرد: با این حال افرادی که ما به صندوق امید معرفی می‌کنیم در مرحله تامین منابع با محدودیت مواجه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به مزیت‌های این طرح نسبت به هتلینگ اظهارکرد: باید سرمایه‌گذاری بیشتری در بوم گردی صورت بگیرد.

وی از کمک به روستاها با توسعه زیر ساخت‌ها، معرفی مناطق بوم گردی در سایت جامعی متصل به سایت اصلی میراث فرهنگی و شبکه‌ای کردن اقدامات خبرداد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *