محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس توسط احزاب و تشکل‌های خراسان رضوی

تعدادی از احزاب سیاسی و حوزه‌های علمیه در خراسان رضوی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی در بیانیه خود نوشت: دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی و امریکا در اثر پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و حزب الله، در برابر اراده مردم منطقه و اسلام رو به رشد، محکوم به نابودی است.

این بیانیه افزود: بر همه مسلمانان لازم است تا نسبت به این تجاوز آشکار واکنش عملی نشان داده و بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از مسلمانان زیر ستم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی اعلام نمایند و در ایام وحدت و ولادت پیامبر امت اسلام، مصداق بارز وحدت شویم و نگذاریم دشمن قسم خورده اسلام به اهداف خود برسد.
انتقال سفارت آمریکا خصلت جنگ افروزی آنان را نشان داد

در بیانیه شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی در باره اعلام انتقال سفارت خانه امریکا به بیت المقدس آمده است: تصمیم یکسویه و ماجراجویانه دولت ترامپ در آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و حمایت دولت متجاوز اسرائیل از آن، نشان داد خصلت جنگ افروزی، اشغالگری آنان از روی انفعال، سرخوردگی و عجز بوده و راه به جایی نخواهد برد.

این بیانیه می‌افزاید: ما بر این باوریم ‘شهر جهانی قدس' که بوی پیامبران، فرشتگان و سفیران صلح، آزادی و برابری می‌دهد، هم چنان کانون جوشان اتحاد، مقاومت و عزت مسلمانان در همزیستی با سایر ادیان الهی باقی خواهد ماند.
قدس بخش جدایی ناپذیر فلسطین است

در بیانیه حوزه علمیه خراسان هم آمده است: شهر قدس که مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان را در خود دارد، بخش لاینفک فلسطین بوده و از جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است و بدون شک یکی از مهمترین علل برهم خوردن ثبات و امنیت خاورمیانه، تداوم اشغالگری و حمایت جانبدارانه و بی دریغ دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و محروم ماندن ملت مظلوم فلسطین از حقوق حقه خویش است.

این بیانیه می‌افزاید: بدون شک قدس شریف تا ابد پایتخت فلسطین و محور اصلی وحدت و قبله اول امت بزرگ اسلامی باقی خواهد ماند و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست صهیونیستی به هیچ وجه اعتبار نخواهد داشت.

جبهه پیروان خط امام و رهبری هم در بیانیه خود نوشت: تشکل‌های هجده گانه جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی این اقدام تجاوزکارانه را شدیدا محکوم کرده و آمادگی نیروهای خود را تحت زعامت فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای اعلام می‌دارد.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذرماه اعلام کرد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می‌کند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *