فعالیت 10 مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شمار مراکز خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان به 10 مرکز رسیده است.

مجتبی مزروعی روز یکشنبه افزود: در صورت اعلام هر شهرستان که دارای حجم قابل قبولی از تولید زعفران باشد، مرکز خرید حمایتی زعفران در منطقه راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید حمایتی زعفران به دلیل جلوگیری از تاثیرگذاری بر بازار زعفران اعلام نمی شود، بیان کرد: کلیه زعفران خریداری شده تحت آزمایش، تجزیه و سنجش قرار می گیرد و از این منظر در صورت وجود هرگونه مشکل در محصول با اعلام به کشاورز به نوعی آموزش تولید محصول باکیفیت نیز داده می شود.

وی افزود: هم اینک مراکز خرید حمایتی در شهرستان های کاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف، سبزوار، تربت جام، تایباد، مشهد و نیشابور فعال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کلیه زعفران خریداری شده تا کنون دارای استاندارد، کیفیت و مرغوبیت بالایی است.

وی تاکید کرد: خرید حمایتی زعفران علاوه بر تنظیم و کنترل بازار، موجب آموزش به تولید کنندگان و ترغیب آنان به افزایش کیفیت محصولات می شود.

مزروعی با بیان اینکه خرید حمایتی تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: در بدو خرید معادل 40 درصد ارزش زعفران به کشاورز پرداخت می شود و بقیه سه ماه بعد از تاریخ خرید پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بیشترین میزان خرید حمایتی زعفران از شهرستان تربت حیدریه اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:هم اکنون خرید حمایتی هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ 44 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و نگین زعفران به قیمت 54 میلیون ریال صورت می گیرد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *