سود واقعی تسهیلات 24 درصد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سود واقعی تسهیلات علی‌رغم کاهش اخیر کماکان بیش از ۱۸درصد است و به ۲۴ درصد نیز می‌رسد.

حمید گرمابی درباره پرداخت تسهیلات به صنایع و میزان تاثیر آن برای خروج تولید داخلی از رکود با توجه به سود آنها، افزود: صنعت کشور امروزه مشکلات فراوانی دارد که یکی از مشکلات آن ها کمبود نقدینگی به‌عنوان سرمایه در گردش، توسعه و به‌روزرسانی ماشین آلات است.

 

تسهیلات صنایع در قالب افزایش تولید هزینه نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 16 هزارمیلیارد تومان به صنایع متوسط و کوچک تعلق گرفت، گفت: اغلب این واحدهای تولیدی وام‌های عقب افتاده داشته‌اند و تسهیلاتی که دریافت کردند به‌منظور افزایش میزان تولید هزینه نشد و صرف رفع مشکلات موجود آنها از گذشته شد.

 

تسهیلات 16 هزارمیلیارد تومانی تاثیری در افزایش تولید و اشتغال نداشت

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته اثر چندانی در افزایش میزان تولید و اشتغال نداشت، عنوان کرد: این میزان تسهیلات پرداخت شده به صنایع تولیدی متوسط و کوچک تنها 4 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها بوده که رقم بزرگی نیست.

 

سود واقعی تسهیلات بیش از 18 درصد است

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواستیم این تسهیلات اثرگذاری بیشتری داشته باشد باید میزان آن را افزایش می‌دادیم تا علاوه بر پوشش مشکلات گذشته به افزایش میزان تولید و اشتغال نیز کمک می‌کرد، ادامه داد: تنها از طریق وام نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد، زیرا درصد سود واقعی تسهیلات علی‌رغم کاهش اخیر کماکان بیش از 18درصد است و به 24 درصد می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تولید کشور تحمل نرخ بالای پول را ندارد و اگر می‌خواهیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم تسهیلات را باید با نرخ پایین در اختیار آنها قرار دهیم، تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی ندارند، بلکه مشکل فروش دارند که باید در چنین شرایطی دولت با کمک تولیدکنندگان بازارهای صادراتی را فراهم کند.

 

سفارتخانه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک بازاریاب برای صنعت کشور فعالیت کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید براینکه سفارتخانه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک بازاریاب برای تولید و صنعت کشور فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: ورود به بازارهای بین‌المللی بسیار دشوار است و کسی موفق می‌شود که پارامترهای لازم برای حضور در این بازار را داشته باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *