حواس مردم را از بودجه پرت می‌کنند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به دولت سرو صداهایی راه ‌انداخته‌اند تا حواس مردم از لایحه ضعیف دولت پرت شود.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر در نشست علنی روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، افزود: در جنگ نرمی که غربی‌ها و عوامل خود فروخته داخلی آنها علیه کشورمان راه‌انداخته‌اند به دنبال نرمالیزه کردن و به اصطلاح اهلی کردن انقلاب اسلامی هستند لذا قبل از برجام و بعد از آن مسؤولان غافل را پای میز مذاکره کشاندند که هر دو طرف آن برایمان باخت و برای آنها برد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: به عبارتی باید کنوانسیون‌ها را می‌پذیرفتیم یا نمی‌پذیرفتیم لذا که اگر پذیرفته می‌شد دستمان بسته می‌شد و اگر قبول نمی‌کردیم ایران به کشوری تبدیل می‌شد که به هیچ تعهدی تن نمی‌داد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سفرهای خاموش صورت گرفته علی رغم تذکرهای داده شده، روز به روز در صدد امضا تعهدات بیشتری هستند؛ در جلسه موضوع 2030 رییس جمهور و وزیر خارجه گفتند که ما در این کنوانسیون‌ها حق تحفظ برای خودمان نگه می‌داریم اما آیا این حق را می‌توان قائل شد. طبق قوانین بین المللی شرط‌ها در صورتی پذیرفتنی است که از طرف کشورهای عضو نسبت به آن مخالفتی صورت نگیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان می‌گویند موضوع کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را مشروط می‌پذیریم؛ بسیاری از کشورهای عضو قبل از عضویتمان مخالفت خود را نسبت به هر شرطی اعلام کرده‌اند پس حق تحفظ یک توهم است و توجیهات صورت گرفته غیرقابل قبول است.

حجت الاسلام پژمان‌فر خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: شما مکلف بودید که موارد را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کنید، چرا تخلف کردید و کشور را در معرض خطرات بزرگ قرار دادید؟ آیا کلاه گشادی که به واسطه بی تدبیری شما در برجام سر نظام گذاشته شد، درس عبرتی برایتان نبود. بدانید که ننگ این قرارداد در تاریخ به نامتان ثبت خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم گفت: آقایان هنوز می‌گویند اگر تخلفی صورت گرفت چهار روزه فعالیت خود را از سر می‌گیریم؛ باید گفته شود در چه زمانی و با چه شرایطی که در گذشته داشتیم خواهیم رسید؟ همانند اینکه برج میلاد را تخریب کنند و بگویند ما می‌توانیم فعالیت را از سر بگیریم. 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده داشتیم.

وی ادامه داد: امروزرسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به دولت سرو صداهایی راه‌انداخته‌اند که بخشی از آن را رییس مجلس در خصوص حقوق نمایندگان اذعان کرد اما این سروصداها برای این است که حواس مردم از لایحه ضعیف دولت پرت شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این لایحه فرصت‌های فراوانی برای دست کردن در جیب خالی مردم فراهم شده است؛ حوزه فرهنگ خصوصا قرآن به شدت مورد بی اعتنایی قرار گرفته، مالیات‌ها افزایش چشم گیری یافته و توجه به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی وجود ندارد. بودجه‌های عمرانی به شدت کاهش پیدا کرده و بودجه‌های جاری افزایش یافته است.

حجت الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: امروز کمر تولید شکسته و تورم رو به رشد و واحد‌های تولیدی به شدت روبه تعطیلی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی به هیات رییسه مجلس نسبت به دستورکار قرار دادن لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از سال 94 معطل مانده است تذکر داد.

وی افزود: روزهای پایانی 2017 میلادی را در حالی طی می‌کنیم که این سال نه تنها برای مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود و می‌توانست نقش موثری داشته باشد و آثار زیادی در سطح ملی باقی بگذارد اما افسوس که بی کفایتی و بی تدبیری وزیر وقت ارشاد این فرصت طلایی را از ایران و مشهد گرفت و این خیانت بزرگی بود که مردم مشهد آن را فراموش نخواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بلاتکلیفی استان تجربه تلخی است که دومین بار در این دولت موجب شد ماه‌ها کل استان به بهانه معلوم نبودن وضعیت استاندار معطل بماند؛ استانداری می‌خواهیم که توانمند باشد و نسبت به مسائل کارایی داشته باشد نه فردی که از عهده معاون سیاسی خود بر نیاید.

حجت الاسلام پژمان‌فر گفت: طبق قوانین پیوست فرهنگی از هر مسأله‌ای ضرورت دارد و باید تهیه شود؛ امروز متاسفانه طرح‌های بسیاری در کشور اجرایی می‌شود و هیچ پیوست فرهنگی ندارد لذا نسبت به این تخلفات چه کسی باید پاسخگو باشد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقیق و تفحصی نسبت به مدرک رییس جمهور ارائه شده که هیات رییسه مجلس آن را در دستورکار قرار نمی‌دهد و به تاخیر می‌اندازد. این اقدام به نفع رییس جمهور نیست. اگر اشکالی وارد باشد که باید طبق قانون عمل شود اما اگر اشکالی وارد نیست اجازه بدهند مسأله مطرح و مشخص شود. امروز مدرک رییس جمهور در داخل و خارج از کشور زیر سوال است.

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، افزود: پروازهای بسیار زیادی که در صبح انجام می‌شود به واسطه بی نظمی موجب شده که نماز صبح مردم قضا شود.

پژمان‌فر در تذکر به وزیر ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: چه موقعی قرار است این شبکه راه‌اندازی شود و چه زمانی قرار است نسبت به این موضوع حیاتی که مردم را دچار مشکلات مالی کرده و سبب مشکلات کیفی اینترنتی شده و هزینه زیاد به بار آورده است اقدام شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکر به رییس جمهور در خصوص طرح جامع ایثارگری، گفت: این قانون مصوب شده اما اجرا نمی‌شود؛ امروز متاسفانه معطل کردن این قانون ضربه زیادی به ایثارگران وارد کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *