«بوف» و تقابل فرهنگی شهرستان‌ها

مسعود عقلی گفت: تئاتر «بوف» به صورت ریشه‌ای‌تر وارد حوزه اختلاف دیدگاه‌های مردم در شهرهای مختلف می‌شود.

یک کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: نمایش بوف یک درام خانوادگی است که در آن یک خانواده شهرستانی به تهران کوچ می‌کنند و دختر آن‌ها در این شهر تصمیم به ازدواج می‌گیرد و تقابل فرهنگ شهرستانی که خانواده دختر در آن زندگی می‌کرده‌اند با خانواده‌ای که قرار است با پسرشان ازدواج کند در این‌جا شکل می‌گیرد.

عقلی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در این نمایش به سبک رئالیسم کار کنیم و هرچیر را به صورت واقعی در صحنه بیاوریم و میزانسنی طبیعی داشته باشیم اما گاهی نمایش به سمت سبک رئالیسم جادویی نیز رفته است.

این نویسنده تئاتر تصریح کرد: در این نمایش دو داستان در دل یکدیگر رخ می‌دهند. به عبارت دیگر ما یک ماجرای اصلی و یک داستان فرعی داریم که داستان پرنده بوف است که همزمان با داستان اصلی پیش می‌رود.

این کارگردان تئاتر ابراز کرد: با توجه به این‌که حجم اجراهای مشهد زیاد است نیاز است که مردم تئاتر ما را حمایت کنند چون ما در جایی کار می‌کنیم که خصوصی است و هیچ حمایتی از آن وجود ندارد و تنها حمایتی که می‌تواند از ما صورت بگیرد از طرف کسانی است که دلشان برای این عرصه می‌سوزد.

***

 

 

در این نمایش که پویا غازی تهیه‌کنندگی آن را به عهده گرفته، منا بارانی، فاطمه توانا، مهسا اکبرپور، حمید سالاری، مصطفی محمد زاده، عاطفه پوربهرام، پریا هروی و حامد یزدی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین طراحی صحنه این نمایش را مسعود عقلی، طراحی لباس آن را محبوبه سلطانی، طراح گریم آن را سمیه ارقبائی و طراح گرافیک آن را محسن عامل به عهده داشته است.

از دیگر عوامل صحنه می‌توان از مصطفی نصیری به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، امیرحسین زورقی به عنوان مدیرصحنه نام برد.

همچنین مهندسین فنی دکور این نمایش امین آغاسی‌زاده و مهدی عباس‌زاده و مجریان گریم آن عاطفه پاکروان و علیرضا سجادی بوده‌اند. مائده تجعفری نیز مدیریت روابط عمومی و تبلیغات این نمایش را به عهده داشته است.

گفتنی است این نمایش هرشب ساعت19 در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند واقع در پردیس تئاتر مستقل مشهد برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *