برنامه‌ریزی 5 هزار و 800 شغل در حوزه میراث فرهنگی

معاون سرمایه‌­گذاری و طرح­های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در سال جاری 5 هزار و 800 ظرفیت اشتغال در میراث فرهنگی لحاظ شده است و در این راستا نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری میتواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

حسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح امروز» افزود: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام­گذاری شده و یکی از برنامه­‌های محوری دولت بحث اشتغال، بویژه اشتغال در روستاها است باید از فرصت­های حوزه گردشگری و زیارت به منظور ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

زمانی ادامه داد: در سال جاری 5 هزار و 800 ظرفیت اشتغال در میراث فرهنگی لحاظ شده است و در این راستا نمایشگاه فرصت­های سرمایه­‌گذاری می­تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت­های سرمایه­‌گذاری در استان خراسان از بین رفته است با ایجاد نمایشگاه­‌های تخصصی به دنبال احیای این فرصت­ها هستیم. اتفاقاتی که در حوزه سرمایه به دلیل مشکلات موسسات مالی به وجود آمده سبب شده تا بسیاری از فرصت­ها و سرمایه­‌ها از استان و مشهد خارج شود به همین منظور به دنبال فرصت­های سرمایه‌­گذاری هستیم.

معاون سرمایه گذاری و طرحهای میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این مطلب که شهرداری کمیسیونی به اسم میراث در شورای شهر ایجاد کرده است و نگاه خاصی به بناهای تاریخی دارد، گفت: دولت بسته­‌های سرمایه­‌گذاری دولت درقالب تسهیلات بانکی، کمک­‌های فنی اعتباری و تقویت بخش گردشگری، تولید،صنعت و کشاورزی قرار داده است. با توان و هم­فکری بخش خصوصی ما نیز پیشتازی بخش گردشگری استان را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: رقبایی در حاشیه خلیج فارس و استان­‌های دیگر در حوزه گردشگری داریم که اگر فعالیت نکنیم فرصت­های سرمایه­‌گذاری را از دست خواهیم داد و فضا را باید از سرمایه­‌گریزی خارج کنیم.

زمانی با بیان این مطلب که مدیران استان کشاورزی و صنعت را موثر در بخش اشتغال نمی­دانند و امروز نگاه به سمت گردشگری است، گفت: متاسفانه امروز بسیاری از سرمایه‌­های بانکی در استان جذب نمی­شود و این نمایشگاه فرصت خوبی برای جذب سرمایه­‌ها، معرفی طرح­ها و فرصت­ها است. ما می­خواهیم بخش خصوصی و دولتی از این فرصت استفاده و سرمایه­‌ها را در استان و شهر مشهد جذب کنند.

معاون سرمایه‌­گذاری و طرح‌­های میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: بیش از 300 پروژه در استان خراسان رضوی داریم که 50 درصد آن فعال است که عمده این پروژه­‌ها در حوزه اقامتی و تاسیسات گردشگری با سرمایه­‌گذاری بیش از 7 هزار میلیارد تومان است.

 

 

سرویس اقتصادی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *