الزام مدیران استانی وزارت صنعت به آموزش روش های مبارزه با پولشویی

مشاور مبارزه با پولشویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون، تمامی واحدهای صنفی، روسای اتحادیه ها، روسای اتاق های اصناف و روسای سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور ملزم به آموزش روش های مبارزه با پولشویی به کارمندان و افراد مجموعه خود هستند.

جمشید گلپور در نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی که امروز در این سازمان برگزار شد، افزود: با مدیرانی که نسبت به برگزاری این دوره های آموزشی اقدام نکنند، برابر با ضوابط و مقررات رفتار می شود.

وی اظهار کرد: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط دولت تصویب شده است باعث شفافیت مالی و جلوگیری از فساد اقتصادی در کشور می شود و در معنای عام، پولشویی به هر عمل مجرمانه و تخلفی که جنبه درآمدزایی داشته باشد، اطلاق می شود.

وی گفت: واژه پولشویی برای توصیف فرایندی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن پول غیرقانونی حاصل از فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی و کلاهبرداری و … به دست می آید و در چرخه ای از فعالیت ها و معاملات مالی و با گذر از مراحلی به عنوان پول قانونی و مشروع جلوه داده می شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به اینکه پولشویی فضای کسب و کار را نا امن می کند، مدیران اتاق های اصناف در استانها باید مبارزه جدی با این پدیده را آغاز کنند.

گلپور تاکید کرد: صنوف، اتحادیه ها و اتاق های اصناف وظایف سنگینی بر عهده دارند و می توانند از طریق جلوگیری از قاچاق کالا و ارز با پدیده پولشویی مبارزه کنند.

وی فرار مالیاتی، فاکتورسازی، استفاده از پول حاصل از قاچاق برای امور تجاری را از روش های پولشویی ذکر و بیان کرد: اطلاع‌ رسانی‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی در خصوص این طرح تا 2 هفته ادامه دارد و پس ‌از آن بحث‌ های عملیاتی و اقدامات اجرایی آن به‌ صورت سیستمی پیاده می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *