آثار تاریخی فرهنگی نادری، خانه ملک و مصلی پیشتاز در جذب گردشگر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: آثار تاریخی فرهنگی نادری، خانه ملک و مصلی در مشهد در جذب گردشگران داخلی و خارجی پیشتاز هستند.

احمد دیناری اظهار افزود: از ابتدای امسال 143 هزار و 610 نفر از این آثار تاریخی بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه 129 هزار و 410 نفر از این تعداد از مجموعه تاریخی فرهنگی نادری بازدید کرده اند، افزود: از این تعداد هزار و 940 نفر گردشگر خارجی بوده اند.

وی بیان کرد: در همین مدت 9 هزار نفر از خانه ملک و پنج هزار و 200 نفر از مجموعه تاریخی یا خانه صنایع دستی مصلی دیدن کرده اند.

وی گفت: علاوه بر ماهیت تاریخی آنچه که بر جذابیت این مجموعه ها در مشهد افزوده، نزدیکی به حرم مطهر و قرار گرفتن در شعاع 500 تا هزار متری آن و فعالیت ده ها هنرمند عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی مشهد در حوزه ها و رشته های مختلف و متنوع در این مجموعه ها است.

وی اضافه کرد: هنرمندان فیروزه تراشی و فیروزه کوبی، سفالگری، معرق کاری، حکاکی روی سنگ، نگارگری و نقاشی ایرانی، حکاکی روی فلز، دوخت های سنتی و کارگاه چاپ باتیک و غیره در این مجموعه ها در معرض دید علاقه مندان است که امکان آموزش؛ نمایش و معرفی و فروش را در یکجا فراهم آورده اند.

دیناری تاکید کرد: تقویت جریان بازدید از مجموعه های تاریخی فرهنگی کمک شایانی به احیای گردشگری شهر مشهد و افزایش مدت اقامت و ماندگاری گردشگران و آگاهی بخشی شهروندان دارد.

این مسئول اظهار کرد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی و آموزشی صنایع دستی و هنرهای سنتی، مشهدشناسی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، تبدیل مجموعه ها به مراکز آزمون فنی و حرفه ای، ایجاد روزبازارهای هنر از برنامه های پیش روی این مجموعه هاست.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاههای دوره ای فروش و تشویق دفاتر خدمات مسافرتی به گنجاندن این مجموعه ها در بسته سفر از دیگر برنامه های این مجموعه های تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد اظهار کرد: هم اینک افزون بر 75 نفر از هنرمندان صنایع دستی در این مجموعه ها در حال فعالیت، انتشار و معرفی توانمندی های هنری خود به مخاطبان هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *