دستگيری 8 طراح اصلی سرقت های شبانه در مشهد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي از اجراي طرح ضربتي مقابله با سرقت هاي شبانه و دستگيري 8 طراح اصلي سرقت در پوشش هاي حيله گرانه خبر داد.

سردار قادر كريمي در تشريح اين عمليات ضربتي كه پس از مطالعات ميداني و كنترل و مراقبت هاي نامحسوس با هماهنگي چهار كلانتري در كمتر از 5 ساعت به اجرا گذاشته شد گفت: تيم هاي دايره تجسس كلانتري مهرگان در اين ماموريت ضربتي در پي گيري سرقت هاي سريالي سيم و كابل برق شهري سه طراح اين سرقت ها كه در پوشش وانت حمل بار شير و فرآورده هاي لبني مرتكب سرقت مي شدند را شناسايي و دستگير كردند. سردسته اين باند ، تبعه خارجي است كه در اعترافات اوليه خود گفت: براي رد گم كني وانت بار را به صورت خودروي حمل شير رنگ آميزي كرديم و سپس نقشه خود را عملي ساختيم .

فرمانده انتظامي خراسان رضوي افزود: تيم هاي دايره تجسس كلانتري مصلي مشهد نيز در اين عمليات ضربتي زورگير مامور نما كه در آخرين سرقت خود مرد 50 ساله تبعه خارجي را به بهانه اي به داخل ساختمان مخروبه اي كشانده و سپس با توسل به زور و تهديد گوشي تلفن همراه ، 700 هزارتومان وجه نقد و كارت عابربانك او را زورگيري كرده بود شناسايي و دستگير كردند. طراح اين سرقت هاي خشن شبانه 44 ساله است و 17 فقره سابقه كيفري دارد .

سردار كريمي خاطر نشان كرد: تيم هاي تجسس كلانتري نجفي مشهد در پي گيري پرونده سرقت هاي سريالي موتور سواران آپاچي سفيد رنگ به سرنخ هايي دست يافتند كه منجر به شناسايي لانه طراحان اين سرقت ها شد .

پليس منزل مسكوني مورد نظر كه در محدوده بلوار پيروزي مشهد بود را با هماهنگي مقام قضايي و در لحظه اي كه گردانندگان باند سرگرم طراحي سرقتي بودند پاكسازي كرد. در اين مرحله از عمليات گسترده پليس سه جوان 27، 31 و 35 ساله دستگير و از آنان مقاديري هروئين فشرده و دو قطعه تراول 50 و 100 هزار توماني تقلبي به همراه يك افشانه فلفلي كشف شده است. آخرين مرحله اين عمليات پليس براي دستگيري طراح سرقت هاي خشن از زنان جوان در مشهد توسط تيم هاي تجسس كلانتري شهيد هاشمي نزاد به اجرا گذاشته شد.

اين متهم 32 ساله كه به تازگي در يك نانوايي به عنوان كارگر مشغول كار شده و داراي 2 فقره سابقه كيفري است و 4 ماه قبل از زندان آزاد شده در هنگام كار طعمه هاي خود را انتخاب مي كرد و با تعقيب سايه به سايه آنها در محلي خلوت به مالباختگان حمله ور مي شد و گوشي تلفن و وجوه نقدشان را زورگيري مي كرد .

سردار كريمي با اشاره به اين مطلب كه تحقيقات از اين سارقان شب رو براي شناسايي و دستگيري همدستان آنها و كشف اقدام هاي مجرمانه شان ادامه دارد گفت: طرح تشديد مقابله با سرقت با انجام مطالعات ميداني و كنترل و مراقبت هاي نامحسوس در مشهد و ديگر شهرهاي خراسان رضوي با جديت در دستور كار پليس خراسان رضوي قرار دارد كه بزودي درباره مراحل ديگري از اين عمليات گسترده اطلاع رساني خواهد شد.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي از شهروندان خواست به توصيه هاي بازدارنده پليسي در پيشگيري از وقوع سرقت ها توجه بيشتري داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *