بودجه تاثیری بر قیمت طلا ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بودجه مانع از برخی تورم‌ها می‌شود ولی تاثیری در قیمت طلا و ارز ندارد.

باقر معبودی‌نژاد درباره نوسانات قیمت طلا و ارز در هفته گذشته افزود: نوسان طلا در هفته‌های اخیر و موضوع افزایش تدریجی دلار نسبت به ریال باعث شده که متاسفانه از 3850 به 4220 تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم دلیل این افزایش قیمت تقاضا بالا و یا عرضه کمتر دلار باشد، عنوان کرد: ولی متقابلا در هفته گذشته یک افزایشی در اونس طلای جهانی داشتیم ولی باتوجه به اینکه در این هفته روند نزولی اونس جهانی را داشتیم طلا و سکه با کاهش قیمت روبه‌رو شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد خاطرنشان کرد: وضعیت اونس جهانی به گونه‌ای است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه حد می‌توان شاهد باشیم در آخر هفته قیمت دلار، سکه و طلا کاهش پیدا می‌کند، اما شخصا من فکر نمی‌کنم که قیمت دلار بیشتر از این افزایش داشته باشد.

معبودی‌نژاد در خصوص ارزیابی خود از بودجه 97 و تاثیر آن بر طلا و ارز بیان کرد: بودجه مانع از برخی تورم‌ها می‌شود ولی تاثیری در قیمت طلا و ارز ندارد مگر اینکه افزایش اونس جهانی داشته باشیم و یا افزایش قیمت برابری ریال با دلار رخ دهد.

وی بیان کرد: باید بگویم بودجه 97 مثبت است و در راستای اشتغال‌زایی و صادرات امری مستمر و ثمری بوده و امیدوارم آینده‌ای روشن را در بخش صادرات و اشتغال ایجاد کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در خصوص صادرات طلا تصریح کرد: در حال حاضر طلا به صورت اندکی به کشورهای دیگر صادر می‌شود و برای اولین بار بعد از یک توقف سه یا چهار ساله در سال گذشته از استان خراسان رضوی به امارات صادرات انجام شده و امیدوار هستیم این روند در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

معبودی‌نژاد در خصوص واردات طلا نیز تاکید کرد: همچنین واردات طلا به کشور انجام می‌شود اما این واردات به صورت قاچاق بوده و به صورت قانونی کسی نمی‌تواند مصنوعات طلا و نقره وارد کشور کند ما می‌توانیم مصنوعات طلا را صادر کنیم و معادل آن شمش طلا یا ارز به کشور خود وارد کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
905 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *