حمل و نقل 30 هزار کانتینر ترانزیتی توسط شرکت‌های خراسان رضوی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر 30 هزار کانتینر ترانزیتی توسط شرکت‌های حمل و نقل استان جابه جا شده است.

احمد زمانیان روز سه شنبه افزود: این رقم در سال گذشته 100 هزار کانتینر ترانزیتی بوده که از طریق ناوگان باری خراسان رضوی حمل شد.

وی با بیان اینکه هر کانتینر به طور میانگین 300 دلار برای کشور درآمد دارد، اظهار کرد: پارسال این شرکت‌های حمل و نقلی از محل ترانزیت 300 میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد کردند.

وی گفت: در کنار این حجم ترانزیت، حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی استان هم قابل توجه است که توسط شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز خراسان رضوی قطب ترانزیت کشور است و عمده بار این ترانزیت بر دوش این شرکت‌ها و بخش جاده ای است.

وی اظهار کرد: در بخش ترانزیتی تمرکز شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان بر بندرعباس است زیرا ورود بیش از 90 درصد کالاهای ترانزیتی از بندرعباس انجام می‌شود از این رو همه شرکت‌ها در این بندر دارای دفتر و نیرو هستند.

زمانیان افزود: امروز بیش از 70 درصد حمل و نقل کالاهای حوزه آسیای میانه و افغانستان، اعم از ترانزیت و صادرات و واردات، توسط ناوگان باری این استان انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون در استان خراسان رضوی 248شرکت حمل و نقل بین المللی فعال است که 30 مورد آن دفتر نمایندگی است و 218 مورد هم دفتر ثبت شده است.

وی عنوان کرد: بدون محاسبه رانندگان این ناوگان و نماینده‌هایی که در مرزها دارند، سه هزار نفر در این بخش به صورت مستقیم مشغول به کار هستند اما با احتساب این تعداد در مجموع 15 هزار اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.

وی گفت: این بخش هم اکنون هفت هزار ناوگان ایرانی را زیر پوشش دارد و در کنار آن چهار هزار ناوگان خارجی هم فعالیت می‌کنند که شامل ناوگان افغان، تاجیک و ترکمن می‌شوند.

زمانیان افزود: امروز حوزه حمل و نقل بین المللی استان با سازمان‌های زیادی مرتبط است و برای پیگیری امور خود حداقل با 15 دستگاه و نهاد مختلف درگیر است که برخی دستگاه‌ها اطلاعات و آشنایی کامل با این مجموعه و همراهی لازم برای رفع مسائل و مشکلات آنان را ندارند.

وی تصریح کرد: در شرایط رکود اقتصادی کنونی در میان حوزه‌های مختلف فعالیت این بخش به نسبت بهتر از سایر مجموعه‌ها بوده و امروز نیازمند حمایت بیشتر هستیم زیرا اقتصاد کشورمتکی بر این حوزه است و ما هم در راستای خدمت به توسعه کشور از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنیم.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *