فعالیت 30 واحد جدید دامپروری صنعتی در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 واحد جدید دامپروری و پرورش صنعتی طیور در سطح این استان آغاز بکار کرده‌اند.

سید جعفر حاجی مجتهد روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: فعالیت این واحدها دامپروری با سرمایه گذاری 256 میلیارد ریال در مجموع برای 123 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد. 14 واحد از این تعداد دامپروری و بقیه پرورش طیور هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود با فعالیت این واحد‌ها 212 تن در سال به تولید گوشت قرمز و دو هزارو 400 تن به تولید گوشت مرغ و سایر ماکیان در خراسان رضوی افزوده شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای امسال 64 نفر از دانش آموختگان رشته تولیدات دامی به عنوان کارشناس ناظر فنی در واحدهای تولیدی دامی صنعتی استان بکارگیری شده اند که نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کیفیت محصولات دامی دارند.

وی افزود: طی نیمه نخست امسال 36 هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید و رتبه نخست کشور در این زمینه هم برای این استان ثبت شد. ظرف سه سال اخیر بطور متوالی رتبه نخست کشور در تولید گوشت قرمز متعلق به خراسان رضوی بوده است

این استان 7.5 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی 320 هزار راس است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *