ادامه برجام با ۵ منهای آمریکا خوش‌بینی بی‌جا است

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند برجام را با ۱ – ۵ ادامه دهند، در حالی که این تصور یک خوش‌بینی بی‌جاست. به گزارش آنا،

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب با رفتارهای خصمانه آمریکا اظهار داشت: مجلس وظیفه دولت را در این رابطه کاملا مشخص کرده است؛ این قانون چندین بند دارد که دولت باید براساس مصوبه مجلس آن را اجرایی کند.

وی افزود: بازگشت به شرایط گذشته به ویژه بازگشت به همان غنی سازی 20درصدی اورانیوم، فعال سازی سایت هسته‌ای فردو در بخش تحقیقات، افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده در جهت تامین نیاز کشور و… اقداماتی است که دولت باید انجام دهد.

ترقی تصریح کرد: همچنین دولت باید به سمت خارج کردن دلار از نظام بانکی و معاملاتیِ بین‌المللی حرکت کرده و در معاملاتش با کشورهای خارجی از دلار به عنوان واحد پولی استفاده نکند.

مسئول بین الملل حزب موتلفه با بیان اینکه اقدامات پیش‌بینی شده مجلس مبنی بر مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریکا در عرصه بین الملل بسیار موثر خواهد بود، ادامه داد: نگاهی که چندی پیش برخی دولتمردان مبنی بر ادامه برجام بدون آمریکایی‌ها و تنها با حضور کشورهای اروپایی دنبال می‌کردند به هیچ وجه نگاه مورد قبولی نیست چرا که هرگونه اقدام کشورهای اروپایی متاثر از سیاست‌های شوم آمریکایی هاست، بنابراین اروپایی‌ها نمی‌توانند فعالیتی مستقل از سیاست‌های امریکایی‌ها در حوزه بین الملل به ویژه در بحث لغو تحریم‌ها و بحث هسته‌ای ایران داشته باشند.

وی در پایان برجام بدون آمریکا را تنها یک خوش بینی بی جا از سوی مدعیان این تفکر برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند برجام را با ۱ – ۵ ادامه دهند، در حالی که این تصور یک خوش بینی بی جاست.

همچنین حمیدرضا ترقی در خصوص سخن سردار سلیمانی مبنی بر نابودی داعش طی دو ماه آینده گفت: استراتژی نظامی ایران در عراق و سوریه و از طریق مشاورانی که به عراق و سوریه فرستاده، حرکت به سمت محاصره داعش و گرفتن زمین های در دست این گروه است.

وی ادامه داد: نیروهای جبهه مقاومت به سرعت در حال نابود کردن نیروهای تکفیری هستند و علی رغم اینکه آمریکایی ها از طریق هلی‌بُرد و سایر امکانات تلاش می کنند تا نیروهای داعش را از منطقه خارج کنند؛ اما شیوه فرماندهی و عملیات جنگی که جبهه مقاومت در این دو کشور دنبال می کند به گونه ای است که حداکثر ظرف دو ماه آینده می توان تمام زمین های در اختیار داعش را از آنها پس گرفت و این گروه را نابود کرد.

ترقی گفت: بر اساس این طراحی که با هماهنگی ایران، روسیه، ترکیه، حزب الله و ارتش سوریه و عراق در حال صورت گرفتن است، تحقق این مسأله امکان پذیر می باشد و به نظر می رسد چنانچه دخالت آمریکا نباشد و آنان به کمک داعش نیایند، این مسأله در زمان خاص خودش قابل انجام است.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نابودی داعش باید در پایان تابستان صورت می گرفت؛ اما برخی تغییرات از جمله اتفاقات کردستان عراق باعث شد که به توطئه آمریکا برای تجزیه عراق سرعت بخشیده شود.

ترقی بیان داشت: همچنین کمک های آمریکا در حمایت از داعش بود که عامل تأخیر در تحقق این مسأله شد وگرنه در پایان تابستان باید مسأله داعش تمام می شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *