5 چالش عمرانی، پیش‌پای مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: 5 چالش پیش روی این حوزه برای تصمیم‌گیری در سال اول فعالیت شورای پنجم شناسایی شده‌است.

محمد هادی مهدی‌نیا با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه در بازه زمانی دو ماهه اعلام رای انتخابات تا شروع به کار شورای پنجم، کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف شکل گرفت که بعدها مبنای تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شد.

وی اظهار کرد: یکی از این کارگروه‌های تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی بود که به شناسایی چالش‌های شهر در این حوزه پرداخت و موضوعات مهم را در 5 محور استخراج کرد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: نخستین چالش پیش رو در حوزه عمران و شهرسازی، موضوع تعیین تکلیف طرح جامع شهر مشهد است. در این حوزه اختلافاتی میان شهرداری و راه و شهرسازی وجود دارد که با برگزاری جلسات کارشناسی در حال رفع آنها هستیم.

وی ادامه داد: تصویب طرح‌های تفصیلی که قرار بود در سال 89 انجام شود نیز هنوز به سرانجام نرسیده و امروز به یکی از مشکلات موجود تبدیل گشته است.

مهدی‌نیا سومین چالش پیش روی شورای پنجم در حوزه عمران و شهرسازی را موضوع سیما و منظر شهری دانست و خاطرنشان کرد: در مشهد بیشتر از سایر کلان‌شهرها، اغتشاشات بصری وجود دارد که حل مشکل شهر در این حوزه علاوه بر برنامه‌ریزی ما و اجرای شهرداری، به مشارکت و همراهی مردم نیز نیاز دارد.

وی در ادامه گفت: در حوزه پاسخگویی به شهروندان متقاضی پروانه و پایانکار ساختمانی نیز نیازمند ایجاد تغییرات و کاهش بروکراسی موجود برای سرعت یافتن مدت زمان پاسخگویی و صدور هستیم.

مهدی‌نیا تاکید کرد: رسیدگی به طرح اطراف حرم مطهر و سایر بافت‌های فرسوده و مناطق کم‌برخوردار شهر نیز در کنار چهار محور دیگر، موضوعات مهمی هستند که در سال اول فعالیت کمیسیون عمران و شهرسازی شورای پنجم به آن پرداخته شده و تصمیمات لازم در این حوزه‌ها اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *