کاهش درآمدهای دولت و ساخت و سازها اداره شهر را دشوار کرده است

پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص انتخاب شهردار جدید و ابلاغ حکم وی در دو روز گذشته،‌ بالاخره قاسم تقی‌زاده خامسی روز گذشته طی مراسمی درون سازمانی و باحضور پرسنل شهرداری و اعضای شورای شهر مشهد فعالیت خود در سمت شهردار این شهر آغاز کرد.

قاسم تقی‌زاده خامسی در مراسم آغاز به کار رسمی خود به عنوان شهردار مشهد، اظهار کرد: از اینکه امروز دوستان قدیمم را می‌بینم که موهایشان سپید اما دلهایشان جوان است، خوشحالم؛ از همه حضار به ویژه خانواده محترم شهدا و جانبازان که امروز در این مراسم حضور یافته‌اند، تشکر می‌کنم زیرا این حضور به من قوت داده و احساس می‌کنم که پشتیبانان خوبی در مشهد دارم.

وی با خواندن اشعاری از سعدی و مولوی ادامه داد: روند آمدن من به شهرداری مشهد داستان مفصلی دارد. حدود دو ماه قبل پیشنهاد این سمت را با من مطرح کردند که نپذیرفتم زیرا با وجود دوری 12 ساله‌ام از مناصب دولتی، اصلا قرار نبود چنین سمتی را بپذیرم.

 

کار سختی در شهرداری مشهد در پیش داریم

تقی‌زاده خامسی افزود: امیدم این است که شهردار شدن من در مشهد، خواسته امام رضا(ع) باشد وگرنه همه می‌دانند که کار کردن در شهرداری به‌ویژه در شهر مشهد بسیار سخت است، به خصوص کار شهردار مشهد سختی‌های بسیار دارد زیرا آن‌ها که به صورت تخصصی با این کار آشنا هستند می‌دانند که در دو سه سال اخیر با کاهش بودجه، کار بسیار سخت شده است.

وی در ادامه گفت: در این دو سه سال اخیر به سختی کارها اداره می‌شد که دلیل آن یکی کاهش درآمدهای دولت و دیگری ساخت و سازها می‌باشد بنابراین کار سختی در پیش داریم اما من هم آگاهانه وارد این مسیر شدم و با شناخت این راه را انتخاب کردم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه با لطف و کمک خداوند متعال، امام رضا(ع) و دوستان و همکاران برای موفقیت در این سمت امیدوار است، ادامه داد: به دعای خانواده شهدا و جانبازان برای پیمودن این مسیر امیدوارم.

 

مشهد تنها یک کلان‌شهر نیست

وی خاطرنشان کرد: مشهد مشکلات زیادی دارد، اینجا تنها یک کلان‌شهر نیست زیرا علاوه بر جمعیت و وسعتش، سالانه 25 میلیون زائر دارد که در کنار رحمت حضورشان، شهرداری مشهد هزینه‌هایی را متحمل می‌شود.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه حضور توریست در شهرهای بزرگ جهان، آورده بسیاری برای شهرداری آن شهرها دارد، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به اینکه با قانون جدید، عوارض را از شوراهای شهر گرفته‌اند، حتی عوارض بلیت 25 میلیون زائر نیز به شهرداری مشهد نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید، عوارض ارزش افزوده وصول شده در مشهد بین همه شهرهای استان توزیع می‌شود، ادامه داد: همه اینها مشکلات جدیدی است که بر مشکلات قبلی شهرداری در سال جاری اضافه شده است.

شهردار بیان کرد: دعای خیر همه دوستان را درخواست دارم و امیدوارم که با لطف اعضای شورای شهر، که فرصت خادمی امام رضا(ع) را به بنده داده‌اند، عاقبت بخیر شوم.

وی در پایان یادآوری کرد: این راه و مسیر را به این دلیل انتخاب کرده‌ام که مشهد، شهر من است و شاید این آخرین سمت و کاری باشد که بنده بتوانم در این شهر انجام دهم و امیدوارم در این سمت، باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارم.

 

شهردار مشهد در فرآیندی شفاف و روشن انتخاب شد

محمدرضا حیدری نیز با حضور در این مراسم اظهار کرد: مردم مشهد در 29 اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور در پای صندوق‌های رای، هم دولت تدبیر و امید را تداوم بخشیدند و هم با رای به 15 نفر اعضا لیست امید و روی کار آوردن شورای پنجم، تغییر فضای این شهر را برگزیدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات، فرآیندهای زیادی را در حوزه شناخت مسائل مدیریت شهری و انتخاب شهردار طی نمودیم و در فرآیندی شفاف، همه اعضای شورای شهر افراد مورد نظر خورد را برای تصدی این پست معرفی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تشکر از همه کسانی که خود را در معرض آزمون انتخاب شهردار قرار دادند، افزود: بر اساس اعلام برنامه‌ها، در یک فرآیند اجماعی، شورای پنجم به قاسم تقی‌زاده خامسی رسید و وی را به عنوان شهردار مشهد برگزید.

 

خامسی ویژگی‌های لازم و کافی را داراست

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و شهردار مشهد نیز در این مسئولیت موفق باشند، تصریح کرد: از نظر ما شهردار مشهد باید واجد ویژگی‌های مانند بومی بودن، شناخت شهر و تجربه کار مرتبط می‌بود که تقی زاده خامسی همه این شرایط لازم و کافی را داراست.

حیدری در پایان با اشاره به الزام داشتن دوره سرپرستی در شهرداری مشهد تا زمان صدور حکم شهردار، از محمد آذری، سرپرست شهرداری مشهد که به نحو مطلوبی این دوران را مدیریت نمود، تشکر کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *