پیوست فرهنگی زائران خارجی تهیه می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی از دستور استاندار مبنی بر تهیه پیوست فرهنگی برای زائران خارجی به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد حسن واحدی روز یکشنبه 5 شهریور ماه در نشستی با عنوان راهکارهای افزایش جذب گردشگر خارجی اظهارداشت: سفر به مشهد مقدس یک سفر فرهنگی است بنابراین باید همه زیرساخت‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی اندیشیده و اجرایی شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت افزایش جذب گردشگر و زائر خارجی، ستادی تحت همین عنوان در حوزه زیارت تشکیل شده است.

واحدی ادامه داد: برای جذب گردشگر از مبدا  در مرحله اول کشورهای هدف ترکیه، عراق،پاکستان و هند در دستور کار قرار گرفتند که در این زمینه رایزنی های ابتدایی با مسولان گردشگری و بخش های خصوصی این کشورها آغاز شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام زائران حج تمتع به مکه مکرمه از زحمات مدیران فرودگاه و سازمان حج و زیارت تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این نشست احمد دیناری، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: برای افزایش جذب گردشگر باید برنامه‌های کوتاه مدت آماده و اجرایی شود.

وی بااشاره به ظرفیت مشهد 2017 افزود: رویداد محوری و برگزاری جشنواره های فرهنگ ملل می تواند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیناری در پایان پیشنهاد کرد هیئتی متشکل از برخی آژانس‌های مسافرتی، مدیران میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت برای بررسی راهکارهای افزایش جذب گردشگر خارجی و ارائه بسته های سفر به کشور عراق سفر کنند که مورد موافقت معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان قرار گرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *