هنجارهای انقلاب باید تدوام پیدا کند

امام جمعه مشهد گفت: ما برای ادامه انقلاب باید مراقب باشیم تا هنجارهای انقلاب تدوام پیدا کند. .

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه نماز عید قربان که در حرم رضوی برگزار شد، این عید را عید تقرب و نزدیکی به ذات مقدس پروردگار دانست و بیان کرد: علت اینکه افرادی در این روز گوسفند ذبح می‌کنند و به دیگران اطعام می‌دهند این است که این امر وسیله‌ای برای تقرب الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شیطان ستیزی را عنصری مهم برای لقاءالله دانست و ابراز کرد: کسی‌که با دشمن خدا نجنگد و در برابر دشمنان اسلام تسلیم شود، انسانی که در جهت حفظ مصالح مادی زندگی دست به دست دشمن خدا بدهد به لقاءالله نائل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع طلاب ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار چند مطلب را یادآور شدند: اول اینکه اگر دشمنان اسلام از واقعیت حرکت ما خشمگین نباشند ما باید در مطیع بودن خود تردیدکنیم.

امام جمعه مشهد در ادامه فرمایشات رهبر انقلاب عنوان کرد: نکته دوم فرموده رهبری این بود که اگر بنا شد هنجارهای انقلاب تداوم نداشته باشد، انقلاب هم ادامه نخواهد داشت، ما برای ادامه انقلاب باید مراقب باشیم تا هنجارهای انقلاب تدوام پیدا کند.

وی در رابطه با زمان پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: روزی که انقلاب ما به پیرزوی رسید، جریان زندگی، فرهنگ معیشت و … شرایط امروز نبود و خوش گذرانی، لذت، توسعه در زندگی مادی و … برای ما ملاک بود و اگر کسی در عرصه زندگانی از تجملی برخوردار بود به عنوان یک عنصر ضد ارزش شناخته می‌شد.

امام جمعه مشهد، هنجار انقلاب را ساده زیستی و دوری از تجمل دانست و افزود: آن چیزی که ما را به دشمن وابسته می‌کند و باعث می‌شود دشمن سفره ما را در دست بگیرد و با تحریم‌های پیاپی باعث شود ما از معیارهای انقلاب و از اصول ارزشی خود دست برداریم، توسعه مادی زندگی است.

علم‌الهدی ادامه داد: وقتی بنا شد در زندگانی اقتصادی و مادی ما، مسئله توسعه تکبر، گناه، و … به صورت مسابقه غیر اخلاقی حساب شود پس یعنی مسئله تکبر به عنوان یک برند و ارزش در مردم و خانواده‌ها مطرح شده است که مخالف با هنجارهای انقلاب است، اگر بنا شد این هنجار ها شکست بخورد انقلاب نیز شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر روح قناعت از بین برود وابسته دشمن می‌شویم، عنوان کرد: وابستگی به دشمن از هر ذلتی برای زندگی انقلابی ما بدتر است. یکی دیگر از هنجارهای انقلاب این بود که در روزهای اول پیروزی، مسئله امر به معروف و نهی از منکر، یک جریان عادی روزه برای همه مردم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اگر هنجارهای انقلاب تداوم پیدا نکند انقلاب قابل تداوم نیست و جامعه ما جامعه قربان نخواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *