نقش محوری اصناف غیرقابل انکار است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری  خراسان رضوی گفت: نقش پررنگ و محوری بازاریان ودر صحنه بودن اصناف غیر قابل انکار است.

سید امیر مرتضوی در جلسه‌ای  که با حضور روسای اتحادیه‌های سطح شهر مشهد در محل اتاق اصناف  تشکیل شده بود با تاکید بر اینکه امر به معروف ونهی ازمنکر یک حوزه نظارت همگانی است، افزود: ما باید با رفتار و اعمال خودمان دیگران را به امر به معروف و نهی از منکر ترغیب کنیم

وی با بیان اینکه خاطر نشان کرد: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بیش از 30 روش وجود دارد که در جشنواره مفلحون از روش تشویقی بهره  برده می‌شود.

مرتضوی تاکید کرد : برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بایداول بررسی شود کدام روش در چه مناسبتی اثر بخشی بیشتری دارد  و با توجه به تغییر مخاطب روش امر به معروف و نهی از منکر هم باید تغییر کند تا بیشترین تاثیر را در جامعه داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره مفلحون حرکت بسیار خوبی است و باید گسترش یابدگفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه رضایت‌مندی شهروندان  اجرای امر به معروف و نهی از منکر با رویکردی مثبت و انگیزشی تاثیر گذارتر است.

وی با تاکید بر بهره بردن از توان رسانه‌ها جهت  معرفی افراد منتخب در جشنواره مفلحون یادآور شد: باید با کمک به یکدیگر بازار اسلامی را  اجرایی و عملیاتی کنیم و هر اتحادیه با ایفای نقش خود سهمی در ارتقاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشد.

وی افزود: هرچه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش همگانی در جامعه بیشتر صورت بگیرد شاهد کاهش جرایم و تخلفات در جامعه خواهیم بود.

در ابتدای این نشست نیز  جانشین  دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر در جشنواره مفلحون از تاثیرگذاری  جشنواره مفلحون در جامعه خبر داد و گفت :برای موفقیت بیشتر در این حوزه باید در قدم اول و  به صورت تخصصی معروف‌ها و منکر‌های هر شغل شناسایی شود.

عنابستانی اضافه کرد :در قدم بعدی باید موارد احصاء شده به اعضاء اتحادیه اطلاع رسانی شده  و نسبت به شناسایی  فعالین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر براساس دستور العمل جشنواره مفلحون بررسی‌های تخصصی صورت بگیرد.

جانشین  دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر در جشنواره مفلحون به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان این حوزه در هر اتحادیه خبر داد و گفت: باید در هر اتحادیه  افرادی که بر اساس دستور‌العمل‌ها فعال بودند. به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده و در مراسمی با اهدا  لوح تقدیر و تندیس مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی معرفی افراد منتخب جشنواره مفلحون به جامعه را یک گام موثر در افزایش اثر بخشی  امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت : با تهیه کلیپ و درج نام برترین‌ها در مطبوعات  استان وبهره بردن از فضای مجازی و نصب بنر‌های تقدیردر محل فعالیت افراد منتخب تلاش می‌شود تا  نسبت به اطلاع رسانی عمومی در جامعه اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

 

گزارشی از علی اصغر محمدی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *