مهر تحصیلی اوقاف برای کمک به دانش آموزان نیازمند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس توزیع هزار و 300 بسته کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند در قالب ‘طرح مهر تحصیلی' از سوی این اداره کل در سطح استان آغاز شده است.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: هر بسته شامل کیف، قلم، دفتر و سایر نوشت افزار است که در مجموع برای خرید آنها حدود 800 میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: هزینه خرید این بسته‌ها از محل موقوفات مربوط به کمک تحصیلی و کمک‌های خیران تامین شده که در چهار شهرستان در حال توزیع است. از کل بسته ها 400 بسته نوشت افزار و اقلام دیگر به دانش آموزان بی بضاعت در مشهد اهدا می‌شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: توزیع این بسته ها از طریق اداره کل آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد انجام می گیرد. همچنین از 22 هزار موقوفه ثبت شده در خراسان‌رضوی چهار موقوفه به کمک هزینه تحصیلی مربوط می شود. باید در زمینه جذب موقوفات بیشتر در این خصوص و تعریف نیات جدید فرهنگ سازی لازم انجام شود.

وی افزود: امسال طرح‌های موقوفاتی از جمله ‘مهر تحصیلی' برای دانش آموزان نیازمند، ‘زائران رضوی' برای فراهم کردن زمینه تشرف زائران به حرم مطهر رضوی، ‘علم و فناوری' برای تقویت حرکت علمی در کشور و ‘مهر تندرستی' برای کمک به بیماران نیازمند به منظور پر کردن خلاء‌های موقوفاتی در این استان اجرا شده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *