دو شكايت دولت از كريمي‌قدوسي به قوه‌قضاييه ارجاع شد

دولت پای شکایتش از آنچه که انتسابات دروغ به مقامات دولتی می‌داند، مانده است. این‌بار دو شکایت از پنج شکایت دولت از جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مشهد که نزدیک به جبهه پایداری هم هست قرار است پای او را به قوه‌قضاییه باز کند. شکایاتی که چندی پیش دولت هم از پیگیری آنها خبر داده بود.

خبر ارجاع دو شکایت به قوه‌قضاییه را روز گذشته خود کریمی‌قدوسی اعلام کرد و گفت: «۳ شکایت در مجلس رد و ۲ شکایت هم به قوه‌قضاییه ارجاع شده است. به دنبال بیان اظهارنظرهایی درباره برجام و مسائل موشکی، FATF، باند نیویورکی‌ها، نفوذ در دولت و تیم مذاکرات هسته‌ای و همچنین وجود افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت، مجموعا پنج شکایت از اینجانب مطرح شده است.

وی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه را از جمله افرادی خواند که از وی شکایت کردند و همچنین عنوان کرد: این پنج شکایت به مجلس ارسال شد که در نهایت سه شکایت رد و دو شکایت هم برای بررسی به قوه‌قضاییه ارسال شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: یکی از این شکایات درباره کمک فعالان اقتصادی به ستاد تبلیغات روحانی بود که اینها در صورتی کمک می‌کنند که پس از انتخابات فعالیت اقتصادی داشته باشند؛ بنابراین شکایت با بررسی در مجلس رد شد و همچنین شکایت درباره باند نیویورکی‌ها هم رد شد.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: دو شکایت درباره نفوذ در بدنه دولت و وجود افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت و وجود جاسوس در تیم هسته‌ای بوده که برای بررسی به قوه‌قضاییه ارسال شد و شکایت از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، ظریف و عراقچی صورت گرفته است. »

نکته اینجاست که با وجود ارجاع این شکایت‌ها به قوه‌قضاییه هنوز کریمی‌قدوسی بر اظهارات خود اصرار دارد و می‌گوید: «چهار جاسوس در تیم مذاکرات بودند که از این چهار جاسوس سه جاسوس اولی از کشور فرار کردند و فقط یکی از آنها در زندان است.»

او اما از اینکه دولت از او به دلیل اظهارات بدون پشتوانه‌اش که حتی نتوانسته برای آنها در میان همکاران خود نیز سند و مدرکی ارایه کند از او شکایت کرده ناراضی است و می‌گوید: « متاسفانه دولتمردان در برابر هر انتقادی سریع شکایت می‌کنند و در واقع شمشیر را از رو بستند؛ چرا دولت با فشار رسانه‌ای از نمایندگان شکایت می‌کند؟ شکایت از نمایندگان در دولت روحانی به یک رویه و عادت تبدیل شده است.»

 

مصداق بارز نشر اکاذیب و انتساب خلاف واقع

پیش از این اما دفتر رییس‌جمهور نیز نسبت به اظهارات کریمی‌قدوسی واکنش نشان داده و در اطلاعیه‌ای نوشته بود: «دفتر رییس‌جمهور با هدف روشنگری افکار عمومی و مقابله با تشویش اذهان با تاکید براینکه اظهارات آقای کریمی‌قدوسی تماما بی‌پایه است، صراحتا اعلام می‌دارد که موارد مطرح شده از سوی ایشان در هیچ یک از مراجع رسمی یا در هیچ دادگاه صالحه‌ای تایید نشده است. اتهامات وارده از سوی ایشان علاوه برآنکه مصداق بارز جرم نشر اکاذیب و انتساب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی است با توجه به حساسیت موضوعاتی که ایشان مطرح کرده است و نیز با توجه به جنبه بین‌المللی موضوع می‌تواند مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی قلمداد شود. از آنجا که این اظهارات خلاف واقع که جرم مشهود است، بارها از سوی وزارت اطلاعات که مرجع رسمی و مسوول این امر است، تکذیب شده و این روند تاثیری در تغییر رفتار ایشان نداشته و مسجل شده است که ایشان بر تکرار اقدام مجرمانه خود علیه منافع ملی و امنیت ملی اصرار می‌ورزد، اقدام به موقع مدعی‌العموم محترم و قوه محترم قضاییه را می‌طلبد.»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *