تولید پسته سالم در شرکت کشاورزی رضوی

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی از تولید پسته سالم توسط این شرکت خبر داد.

محمدباقر قناد طوسی افزود: به این منظور، با استفاده از تجارب سال‌های گذشته و بهره‌گیری از نظرات مشاوران گیاه پزشکی، از سمپاشی بی‌مورد باغات پسته جلوگیری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، طی سال زراعی 96 – 95، حدود 35 تن پسته تر برداشت شود. در سال گذشته این رقم بالغ بر 28 تن بوده است.

وی ادامه داد: شرکت کشاورزی رضوی دارای حدود 110 هکتار باغ پسته در اراضی چاه‌های تپه ماهور مزرعه محمدآباد است که از این مقدار، 13 هکتار آن بارده می‌باشد.

قناد طوسی درباره اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان تولید این محصول گفت: استفاده از کودهای پوسیده دامی در باغات طی فصل زمستان، انجام عملیات داشت خاک ورزی به منظور بهسازی بستر خاک و استفاده از زباله بندهای باغی از جمله این موارد به شمار می‌رود.

وی افزود: مبارزه با علف‌های هرز، محلول‌پاشی باغات با کودهای ریزمغذی و مبارزه با آفات، بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته است.

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت کشاورزی رضوی در زمینه باغات پسته گفت: آبیاری حال حاضر این باغات، به صورت نشتی انجام می‌شود که در این راستا، اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای در سطح 107 هکتار از باغات را طی سال جاری در دستور کار داریم.

قناد طوسی درباره نحوه عرضه و فروش این محصول بیان داشت: پسته‌های تولیدی توسط بخش خصوصی، به مصرف داخلی و یا صادرات اختصاص خواهد یافت.

 

 

منبع: آستان نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *