تولید صادرات‌محور را در اولویت قرار دهید

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن گفت: انتظار می‌رود وزیر جدید صنعت و معدن تولید صادرات محور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سعید باستانی با تاکید بر اینکه انتظارات زیادی از وزیر جدید صنعت و معدن وجود دارد، گفت: انتظار می‌رود در این دوره، گذاری از مونتاژکاری به خودروسازی با نگاه به بازارهای صادراتی منطقه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته تولید صادرات محور شامل دو جنبه صنعت و معدن و حوزه خدمات می‌شود که باید به هر دو حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه در این سالها تنها در بخش صنعت تلاش‌های نسبتا مناسبی صورت گرفته و عملا در بخش‌های معدنی اقدامات جدی انجام نشده است که انتظار می‌رود در این دولت وزیر جدید صنعت و معدن در حوزه معادن فعال تر عمل نماید تا زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی بکار بیفتد.

وی تصریح کرد: البته در حوزه صنعت نیز بازسازی صنعت و توجه به صنعت صادرات محور نیز باید در اولویت کاری وزیر صنعت و معدن قرار گیرد طبعا خودرو نیز در زیر مجموعه این بخش باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر جهت اینها نظرات کلی است که کمیسیون صنایع و معادن در تمام آنها اتفاق نظر دارند که در حوزه صنعت و معدن باید این اتفاقات صورت گیرد.

باستانی افزود: باید در حوزه خدمات نیز، خدمات بخش عمومی و تخصصی و فنی مهندسی گسترش یابد تا بتوانیم صادرات خدمات فنی و مهندسی را شاهد باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین با اشاره به نقاط قوت وزیر جدید صنعت و معدن گفت: با توجه به اینکه پیشران حوزه تولید صادرات محور، تخصص در حوزه بازرگانی و صادراتی است و دکتر شریعتمداری در این حوزه تجربه و تخصص خوبی دارند، انتظار می‌رود به عنوان پیشران این حوزه بخش صادرات و عمق ساخت داخل را تقویت نمایند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسلما با این حرکت، محصولات صنعتی و معدنی و خدماتی به حوزه صادرات متصل گردیده و با هماهنگی بخش‌های اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی، اقدامات مهمی انجام می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *