تماشاگران به مرادشان می‌رسند!

ورزشگاه ۲۵ هزار نفری امام رضا (ع) که توسط آستان قدس رضوی و با هزینه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شده است امروز شنبه میزبان تیم‌های منتخب کربلا و منتخب مشهد خواهد بود تا بازی افتتاحیه را در مستطیل سبز این ورزشگاه برگزار کنند.

اسفند ماه ۹۵ بود که ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان فدراسیون فوتبال افتتاح شد و از آن زمان به بعد صحبت‌های مختلفی در خصوص برگزاری بازی‌های ملی، بین المللی و لیگ برتر در این ورزشگاه مطرح بود.

حالا پس از گذشت ۶ ماه قفل این ورزشگاه باز شده و قرار است امروز ۲۵ شهریور تنها استادیوم مسقف کشور میزبان ورزش دوستان باشد و تماشاگران علاقه مند مشهدی می توانند این ورزشگاه را با تهیه بلیت 5 هزار تومانی از نزدیک نظاره گر باشند.

همچنین روز پنجشنبه سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر کشور آخرین بازدید خود از ورزشگاه امام رضا(ع) را انجام داد و قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال نیز این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند.

 

احتمال برگزاری بازی‌های تیم‌ ملی در مشهد

رئیس فدراسیون فوتبال در دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) شرکت می کند.

«مهدی تاج»، علاوه بر تماشای دیدار تیم های منتخب مشهد و کربلا، قرار است جلسه‌ای را با مسئولان تربیت بدنی آستان قدس رضوی درباره نحوه برگزاری بازی های لیگ برتر در این ورزشگاه و همچنین حضور تیم ملی در مشهد برگزار نماید.

 

پتانسیلی که نمی‌توانستیم از آن استفاده کنیم

سرمربی تیم منتخب مشهد می‌گوید خوشحال است که ورزشگاه امام رضا(ع) به‌زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که پیش از این استفاده از آن یک معضل شده بود.

«محمدرضا مهاجری»، در نشست خبری پیش از بازی تیم منتخب مشهد و تیم کربلا برای افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، اظهار کرد: استفاده از این ورزشگاه به یک معضل بزرگ تبدیل شده‌ بود، به هر کجا که می‌رفتیم اولین سوال در خصوص ورزشگاهی بود که ساخته‌ شده‌ بود اما امکان استفاده از آن را نداشتیم.

او افزود: خوشحالم که تیم‌های مقدسی قرار است این ورزشگاه را افتتاح کنند. امیدوارم امروز خاطره زیبایی رقم بخورد و دیدار خوبی برگزار شود. رضا عنایتی افتخار فوتبال ایران و خراسان است و خوشحالم که وی را در تیمم دارم.

محمدرضا مهاجری در خصوص ترکیب تیمش، خاطرنشان کرد: نفس کار برای ما مهم است، شکل کار شاید آنچه که مد نظر ماست نبوده اما این که بتوانیم از این ورزشگاه استفاده کنیم بهترین اتفاق ممکن است. پتانسیلی داشتیم که نمی‌توانستیم از این مهم استفاده کنیم‌ و نکته مهم این است که از این پتانسیل بزرگ می‌توانیم از این به بعد استفاده کنیم‌.

سرمربی پدیده گفت‌: خوشحالم که روزهای آرامی برای هواداران رقم خواهد خورد و دیگر از آن مصائب و مشکلاتی که برای رفت و آمد به ثامن داشتند، خبری نخواهد بود و این بسیار خوشحال‌ کننده است.

مهاجری درباره حضور هواداران در ورزشگاه امام رضا (ع) تصریح کرد: هواداران مشهدی همواره مودب بوده‌اند و نیازی به گفتن نیست‌. قطعا مثل همیشه که حال و هوای فرهنگی ‌ورزشی ورزشگاه را درک کرده‌اند، در این بازی هم این مهم تکرار خواهد شد.

 

روز به یادماندنی برایم رقم می‌خورد

همچنین رضا عنایتی درباره این دیدار و حضورش به عنوان کاپیتان تیم مشهد، گفت‌: یک روز به یادماندنی برایم رقم می‌خورد، خوشحالم که دوستانم را می‌بینم و امیدوارم که روزهای خوبی برای فوتبال خراسان رقم بخورد.

وی افزود: اتفاق خوبی برای استان ما رقم می‌خورد، امیدوارم اتفاقات بعدی اتفاقاتی شیرین‌تر برای استعدادهای شهرمان باشد.

عنایتی درباره جدایی از پدیده و سیاه‌جامگان، خاطرنشان کرد: اتفاقات تلخی در هر دو جداییم از تیم‌های مشهدی رخ داد، اتفاقاتی که مسببش نبودم، اما به نام من تمام شد. آقایانی بودند که به مشهد آمدند، فوتبال مشهد را به هم ریختند و در نهایت هم رفتند. به‌ هر حال می‌خواهم بگویم که همیشه دوست داشتم کنار مردم مشهد خداحافظی کنم، اما این مهم تا امروز رقم نخورد. خوشحالم که این اتفاق بالاخره رقم خورد.

وی ادامه داد: همیشه خودم را یک ابومسلمی واقعی می‌دانم، خوشحالم که به مشهد بازگشته‌ام.

 

این بازی را به فال نیک می‌گیریم

سرمربی تیم منتخب کربلا برگزاری بازی دوستانه با منتخب مشهد در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) را از نظر معنوی با اهمیت بر شمرد.

سالم عوده، اظهار کرد: تیم کربلا در لیگ برتر عراق حضور دارد و امتیاز بالایی در این لیگ دارد. این باشگاه سال ۱۹۵۰ میلادی تشکیل شده و بازیکنان زیادی به تیم‌ ‌ملی عراق در این سال‌ها معرفی کرده‌ است.

سرمربی تیم کربلا افزود: عماد محمدرضا، صاحب عباس، محمد قابل و بازیکنان دیگری که در تیم‌ ‌ملی عراق بازی کرده‌اند، در این تیم حضور داشته‌اند. این بازی را به فال نیک می‌گیریم و از نظر معنوی اهمیت زیادی برای ما دارد.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم در افتتاحیه این استادیوم شیک، دیداری برگزار کنیم که لایق و برازنده فوتبال این شهر باشد. لیگ برتر عراق این روزها تعطیل است و بازیکنان خود را به زور جمع کردیم ، زیرا  هر یک در شهر خود حضور داشتند.

وی افزود: تمام تلاش خود را کردیم تا به این بازی برسیم. ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تیم را جمع کردیم. لیگ برتر عراق از ۲۰ تیم تشکیل شده و سال گذشته رتبه دهم را کسب کردیم. دو سال قبل به رتبه چهارم رسیدیم.

سرمربی تیم کربلا، گفت‌: از هفته آتی می‌خواهیم تمرینات آماده‌سازی را برای لیگ عراق آغاز کنیم. یک بازی در استادیوم تازه ‌ساز کربلا انجام داده‌ایم، این استادیوم ۳۰ هزار نفره است و استان ما استفاده بسیار زیادی از این ورزشگاه برده‌ است.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش عراق این استادیوم را در طول دو سال ساخته ‌است.

 

از باشگاه‌های ایرانی پیشنهاد داشته‌ام

محمد قابل، کاپیتان تیم کربلا نیز گفت: سه سال است در تیم‌ ‌ملی حضور دارم و هفت سال است که در تیم کربلا بازی می‌کنم. در برخی از تیم‌های عراق مثل نیروی هوایی هم بازی کرده‌ام و در لیگ سال گذشته نیز به همراه نیروی هوایی عراق قهرمان لیگ برتر شدم.

او تصریح کرد: تا به حال از باشگاه‌های ایرانی پیشنهاد داشته‌ام اما  ترجیحم بر این بوده که در لیگ کشور خودم بازی کنم.

گفتنی است؛ تیم‌های منتخب مشهد و کربلا امروز شنبه ساعت ۲۰ در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) به میدان می‌روند.

 

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *