تریبون‌ها به گردشگری مشهد آسیب نزنند

رئیس هیات مدیره یک پارک علمی- تفریحی در مشهد گفت: متولیان امر گردشگری باید مراقب باشند که افراد دارای تریبون به سرمایه‌گذاران گردشگری آسیب وارد نکنند، لذا دولت اگر مسوولیت نظارتی خود را به خوبی انجام دهد انتظار از او وجود ندارد.

سیدمحمد لاجوردی با بیان اینکه ورود مستقیم دولت به حوزه‌ گردشگری پسندیده‌ نیست، اظهار کرد: دولت باید به حوزه‌ نظارتی اهتمام بیشتری بورزد و چنانچه بتواند نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سازما‌هان‌های مرتبط آسیب نبینند، اقدامات خوبی در این حوزه صورت می‌گیرد.
وی افزود: وجود تعابیر مختلف از حوزه گردشگری در مشهد، سرمایه‌گذار این بخش را دچار آسیب می‌کند. متاسفانه در طول 4 سال گذشته تعابیر مختلفی از گردشگری مطرح شد که به وجود آمدن این تعابیر بدین معناست که این حوزه بلاتکلیف است و تا زمانی که نتوانیم نگاه‌ها و نگرش‌ها را به گردشگری همسو کنیم، این حوزه آسیب می‌بیند.
لاجوردی افزود: باید اشاره کرد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول چند سال گذشته سازمان پرقدرتی نبود تا بتواند سایر سازمان‌های مرتبط را زیر چتر خود بگیرد و خودش به عنوان متولی اصلی باشد. این سازمان ساز خود را می‌زند و سایر سازمان‌ها نیز ساز خود را می‌زنند. درواقع بهترین تعریف از گردشگری را سازمان میراث فرهنگی ارائه می‌دهد ولی آنقدر قدرت ندارد که سایر سازمان‌ها را زیر چتر خو‌د قرار دهد.
رئیس هیات مدیره یک پارک علمی- تفریحی در مشهد افزود: رسانه‌‎ها و تمام سازمان‌هایی که با این حوزه مرتبط‌‌‌اند باید تعریفی درست از گردشگری مطرح کنند و افراد دارای تریبون که این حوزه را دچار چالش و استرس جدی می‌کنند همسو شوند و تصمیم بگیرند تا تکلیف سرمایه‌گذار گردشگری مشخص شود.
وی با بیان اینکه دوره بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار گردشگری بیش از ۷ سال است، افزود: اگر هم‌اکنون یک بخش گردشگری آغاز به‌کار کند، ۷ سال آینده نتیجه آن را می‌بیند. چنانچه در طول این هفت سال دولت تغییر کند این سرمایه‌گذار سه سال دچار آسیب‌ می‌شود و سایر سرمایه‌گذاران رغبتی به انجام سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. دولت باید برنامه‌ریزی خود را برای یک دوره ۲۰ سال در گردشگری انجام دهد تا سرمایه‌گذار احساس امنیت داشته باشد و بتواند سرمایه‌گذاری کند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *