تخریب دولت، زیرسوال بردن نظام است

استاندار خراسان رضوی گفت: قوه مجریه از اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است و تخریب قوه‌مجریه منجر به زیرسوال رفتن کارایی نظام می شود.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی که در محل سالن همایش‌های ایثار با حضور مسئولین استانی، کشوری و لشکری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام علی‌النقی(ع) و دهه ولایت و مقارن شدن آن با هفته‌دولت و مراسم تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر استان اظهار داشت: راز ماندگاری دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر در تاریخ جمهوری اسلامی چیزی جز ایمان و باور قلبی به ارزش‌های دینی و انقلابی، روحیه مردم دوستی، توجه به آحاد جامعه خصوصا طبقات پایین‌دست و قشر محروم و مستضعف، روحیه خدمت‌گزاری، ساده زیستی و توجه به ارزش های دینی وملی نیست و اگرچه دوران مسئولیت آنها به عنوان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بسیار کوتاه بود اما اگر به زندگی آنها چه قبل از پیروزی انقلاب، چه زمان پیروزی انقلاب و چه بعد از آن، در حوزه ی مسئولیت‌هایی که داشته‌اند نگاه کنیم؛ رویکرد، منش و روش و نحوه تعاملشان با مردم تغییری نداشت.

وی گفت: نکته ای که ما مسئولین اجرایی به عنوان ادامه دهنده راه آنها باید به آن توجه کنیم این است که تمامی دستگاه‌های نظام و کسانی که توفیق خدمت دارند در تمام رده ها از مدیران عالی تا کارشناسی که در دورترین نقطه این کشور مشغول خدمت است، این روحیات، منش و ارزش‌ها را در وجود خودمان و در نوع تعامل مان با مردم مورد لحاظ قرار دهیم همچنین تواضع و ادب در برابر مردم و توجه به اینکه هر مسئولیت و هر مقام، فرصتی برای خدمت‌کردن است و در کنار آن آزمونی برای همه ماست و هیچ پست و مقامی برای هیچ کس ثابت نمانده و نخواهد ماند.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید توجه داشته باشیم که خداوند همیشه ایمان و عمل صالح را کنار هم آورده و اگر ایمان داشته باشید باید عمل صالح داشته باشید و ملاک عمل صالح کار صادقانه مناسب با مسائل مردم و منطبق با قوانین و آموزه ها است.

وی گفت: نکته دیگری که در قرآن بسیار بر آن تاکید شده کم‌فروشی است. کم‌فروشی فقط برای کسانی که با وزنه و ترازو کار می‌کنند تاکید نشده بلکه کم‌فروشان کسانی هستندکه زمانی که پشت میز کارشان قرار میگیرند به فکر انجام کارشان به نحو صحیح و کامل نیستند.

رشیدیان اضافه کرد: رعایت عدالت و حقوق انسانی و اجتماعی در تصمیم گیری ها، عدم ورود به تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و جناحی در انجام وظایف و ماموریت‌های سازمانی، نگاه عدالت محورانه به مردم مخصوصا به مناطق محروم از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم و رعایت حقوق بیت المال، پرهیز از ریخت‌و‌پاش‌های بی‌مورد از مواردی است که همیشه در کلام معصومین به آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که مدیران باید به آن توجه زیادی داشته باشند دیدن سیاست های کلی و اهداف کلان نظام در انجام ماموریت ها است، لزوم پرهیز از نگاه سازمانی و بخشی را قابل توجه دانست و تاکید کرد: نباید در اجرای ماموریت های سازمانی، اهداف اصلی سازمان نادیده گرفته شود. وجود هماهنگی بین سازمان ها از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: متاسفانه علی‌رغم تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اینکه «ما می‌توانیم» بعضی در داخل با گرایشات جناحی بنای به تضعیف دستگاه اجرایی دارند. انتقاد و نقد بسیار خوب است، اما نقد با تخریب و نادیده گرفتن کارامدی ها نظام اجرایی یکسان نیست.

وی ادامه داد: باید کسانی که بعضی مواقع در حوزه انتقاد به مرز تخریب می‌رسند توجه داشته باشند که این حرکت در واقع بازی در زمین دشمن است. قوه مجریه از اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است و تخریب قوه‌مجریه منجر به زیرسوال رفتن کارایی نظام می شود.

رشیدیان اضافه کرد: در دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم توجه ما بر این بوده که به موضوعات مختلف توجهات لازم بشود و آنچه به آن باید اشاره کرد توجه دولت به منابع انسانی و استخدام در چارچوب قانون و برگزاری چهار دوره آزمون استخدامی تاکنون است و در دوره چهارم آن که در شهریورماه جاری برگزار شد 10هزار نفر جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند و امیدواریم در مرحله پنجم که در پاییز جاری برگزار می‌شود بتوانیم زمینه قانونمند و مساوی برای ورود جوانان به دستگاه اجرایی را فراهم کنیم.

رشیدیان در پخش پایانی سخنان خود توجه به توسعه دولت الکترونیک را با توجه به اهمیت آن به عنوان ضرورت جامعه از مدیران دستگاها خواستار شد و عنوان کرد: افزایش سرعت و کاهش فساد اداری و شفافیت از جمله مزیت‌های دولت الکترونیک است.

 

تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی

در ادامه رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی خراسان رضوی، نظام اداری را در این استان شامل 52 دستگاه اجرایی با 130 هزار و 952 کارمند اعلام و بیان کرد: 51 درصد از کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند که شیوه استخدامی 75 درصد از این تعداد رسمی، 11 درصد پیمانی و چهار درصد قراردادی است.
رضا جمشیدی افزود: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در سال 1395 توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با رویکرد ارشادی و هدف افزایش اثربخشی نظام اداری انجام شد.
وی ارزیابی دستگاههای اجرایی را در شاخصهای عمومی و اختصاصی ذکر و بیان کرد: در مجموع پنج دستگاه در شاخصهای عمومی و اختصاصی، پنج دستگاه تنها در شاخصهای عمومی و چهار دستگاه در شاخصهای اختصاصی با کسب امتیاز لازم به عنوان دستگاههای برتر مشخص شدند.
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: در شاخصهای عمومی و اختصاصی ادراه کل راه آهن خراسان رضوی، شرکت آب و فاضلاب مشهد، اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان دستگاههای برتر معرفی شدند.
وی گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد در شاخصهای عمومی نیز سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، شرکت آب منطقه ای استان، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی و شرکت برق منطقه ای استان حائز رتبه برتر شدند.
جمشیدی افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاهها با شاخص اختصاصی نیز ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، اداره کل ثبت احوال استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان دستگاههای برتر را کسب کردند.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *