نیمی از رستوران‌های مشهد دارای کیفیت متوسط و ضعیف‌اند

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: سطح کیفیت 50 درصد رستوران‌های مشهد درجه یک، 30 درصد از آن‌ها دارای کیفیت متوسط و 20 درصد از رستوران‌ها کیفیت ضعیفی را دارند.

حسن امیریان افزود: 10 رستوران در مشهد دارای برند هدف گردشگری هستند و در مجموع 950 واحد صنفی عرضه‌کننده غذا در سطح شهر مشهد اعم از واحد عرضه‌کنند کباب، حلیم و آشپزخانه وجود دارد که 500 واحد از آن‌ها چلوکبابی و رستوران و 450 عدد نیز آشپزخانه و کبابی هستند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد با بیان اینکه 200 رستوران درانتظار مجوز در مشهد داریم، عنوان کرد: 180 واحد از این تعداد، مجوز بهداشت ندارند. همچنین با نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد در طول هر هفته حدود 7 پروانه کسب در این بخش باطل می‌شود.

امیریان با بیان این که جذب سرمایه‌گذار با شعار امکان‌پذیر نیست، افزود: یک رستوران برای این که تبدیل به برند شود 20 سال تلاش می‌کند اما فشار اقتصادی در حوزه مالیات و افزایش قیمت برخی اقلام، سرمایه‌گذاری در حوزه رستوران‌داری را دچار مشکل کرده است، از طرفی انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده زمانی که اقلام غذایی با نرخ جدید عرضه می‌شود نرخ گرانتر را دیر اعلام می‌کنند و این موضوع سبب زیان رستوران‌داران می‌شود.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد عنوان کرد: هر سه تا شش ماه بازرسان بهداشت تغییر می‌کنند و هر یک بازرسان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این امر نیز رستوران‌داران را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر روندی که دولت نهم و دهم داشت در حوزه گردشگری ادامه می‌یافت اکنون 20 رستوران هم در مشهد نداشتیم، افزود: اکنون در دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت بهبود یافته است اما تا شرایط ایده‌آل هنوز فاصله داریم، دولت باید بیشتر نظارت کند و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *