انتقادات نماینده مجلس و دفاعیات فرماندار

بعد از وقوع سیل در چند شهرستان از خراسان رضوی، نیروهای امدادی مختلف به منطقه اعزام و علاوه بر امدادرسانی بازدیدهای مسئولین استانی و کشوری نیز آغاز شد. اما درباره نحوه و میزان اقدامات انجام شده اعتراض‌هایی وجود دارد.

یکی از نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کلات در منطقه صفر مرزی به دلیل عدم اجرای طرح آبخیزداری و وظایفی که آب منطقه‌ای بر عهده دارد مواجهه با سیلی شدند که متاسفانه خسارت‌های مالی و جانی فراوانی را برای مردم این منطقه به همراه داشت.

نصرالله پژمانفر پنج‌شنبه هفته گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در تذکری شفاهی افزود: در این سیل تعدادی کشته و 46 میلیارد خسارت به مزارع و باغات مردم وارد شد و هنوز راه‌های مواصلاتی باز نشده است. راه‌های مواصلاتی روستاهای ژرف و بابارمضان و همچنین 50 منزل و تعداد زیادی از منازل مسکونی تخریب کاملا تخریب شده و این موارد از جمله خسارت‌هایی است که در روستاها به صورت فراوان وارد و مردم در معرض آسیب هستند.

 

عدم حضور فرماندار در منطقه سیل‌زده

وی ادامه داد: در شهر کلات نیز همچنین بخشی از دیوار ساحلی و تجهیزاتی که به عنوان پارک در آنجا وجود داشته نیز تخریب شده است؛ در ۲۰ مردادماه که جمعه بسیار تلخی برای کشاورزان این منطقه بود. متاسفانه فرمانداری در منطقه حضور نداشت و به واسطه عدم حضور ایشان به طور قطع خدمات رسانی به مردم با چالش‌های جدی مواجه شد.

 

 

بازدید مسئولین، مشکلی را حل نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بابت بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس مدیریت بحران سپاسگزاری می‌کنم اما تنها بازدید کردن مسائل مردم را حل نمی کند زیرا منطقه مردم آب شرب ندارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند البته دارو و ارائه خدمات به مردم نیز با تاخیر انجام شد و وضعیت مردم روستاهای کلات بسیار بحرانی است؛ تقاضا دارم مسئولان نسبت به این موضوع توجه جدی داشته و مردم را از بحران نجات دهند.

 

اطلاعات صحیح را منتقل نکرده‌اند

این صحبت‌ها باعث شد تا فرماندار کلات در گفت‌وگو با ایسنا به این مواضع واکنش نشان دهد. فرماندار کلات نادری با بیان اینکه در این مسئله از آقای پژمان‌فر این توقع را نداشتیم، چرا که این شخصیت را استاد اخلاق خود می‌دانیم، گفت: شاید کسانی که به ایشان اطلاع دادند، اطلاعات صحیحی در اختیار ایشان نگذاشتند. یک استاد اخلاق مسئله‌ای که برایش تصدیق شده‌ و کاملا مشهود است را بر زبان می‌آورد و مطمئنا افرادی مسائلی را خلاف واقع عنوان کردند و ایشان این اظهارات خلاف واقع را نقل کردند.

سیداصغر موسوی تبار با بیان این مطلب افزود: این انتقادات باز هم باعث نمی‌شود ایمانمان نسبت به فردی که اسوه اخلاق است خدشه دار شود. ایشان در جریان رفت و آمدهایی که به مناطق سیل‌زده صورت گرفته نبوده‌اند و بر مبنای سخنان افراد دیگر، این گونه نتیجه گیری کردند اما این سخنان اشتباه نظرمان را نسبت به این شخص تغییر نخواهد داد چرا که ایشان همیشه از طرح مسائل نادرست پرهیز می‌کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که این اخبار کذب را به سمع و نظر آقای پژمان‌فر رساندند باید مورد شماتت قرار بگیرند.

 

فرماندار بدون جانشین نیست

موسوی‌تبار ادامه داد: در هیچ لحظه از شبانه روز فرماندار یک شهرستان بدون جانشین نخواهد بود و قطعا دسترسی به فرماندار وجود دارد و به این دلیل که با تعدد مناطق سیل‌زده روبرو هستیم باید در فرمانداری حاضر می‌شدم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودم را به فرمانداری رسانده و مستقر شدم و مدیریت کارها را به انجام رساندم.

 

 

اطلاع‌رسانی قبل از وقوع سیل صورت گرفت

فرماندار کلات‌نادری با بیان اینکه استاندار خودشان در حضور آقای پژمان‌فر بودند و مشاهده کردند که اطلاع رسانی قبل از وقوع سیل به طور کامل انجام شد و در برخی مناطق مانند روستای بابارمضان حتی نیروی انتظامی با دهیاری و اهالی روستا صورت جلسه کردند که احتمال وقوع سیل وجود دارد و مردم همگی عنوان می‌کردند ما شاهد سیل بودیم اما گمان نمی‌کردیم که وسعت سیل در این اندازه باشد.

وی افزود: وظیفه ما اطلاع رسانی وقوع سیل است که افراد در مسیرها حضور نداشته باشند و به طبع، از میزان سیل بی‌اطلاع هستیم و سه نفری هم که در جریان سیل اخیر روستای رژف جان خود را از دست دادند در خانه‌های خود بودند.

 

پیگیری برای اقدامات بیشتر

موسوی‌تبار با بیان اینکه فرماندار یک شهرستان اگر در مواقعی در شهرستان حضور نداشته باشد طبیعی است چرا که برای پیگیری مسائل متعدد به مناطق دیگر سفر می‌کند، عنوان کرد: در این مدت چندین مرتبه بازدیدهایی از روستاهای ایده‌لیک، لائین، بابارمضان و ژرف صورت گرفت و مردم از من تقاضای پیگیری مسائل را داشتند و مدیریت میدانی شده که چه اقداماتی باید انجام شود، در صورتی که این مباحث مربوط به بخشدار یک منطقه است.

فرماندار کلات اضافه کرد: در ظرف هفته اخیر اقداماتی از جمله راه‌اندازی ترانس برق و بستن بندهای رودخانه‌های روستاهای سیل زده کلات به انجام رسیده‌ است.

 

 

سرویس خبر صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *