انباشت ۴۷۰ میلیارد دلار در خانه‌های خالی

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: حدود ۴۷۰ میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه های خالی و خانه های دوم انباشته شده است.

عباس آخوندی دیروز در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مسکن دستکاری شده ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است.

وی به ذکر چند آمار پرداخت و گفت: تعداد خانوار موجود در ایران ۲۴ میلیون و ۱۹۰هزار خانوار است؛ تعداد خانه در ایران ۲۵ میلیون و ۴۰۰ دستگاه است؛ یعنی به ظاهر بیشتر از خانوار، خانه داریم؛ یعنی باید اوضاع خیلی خوب باشد؛ اما آیا واقعا اینطور است؟ آیا وضع مسکن به این خوبی است؟ قطعا خوب نیست.

آخوندی ادامه داد: آمار سال ۱۳۹۵ نشان می دهد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در کشور داریم؛ این تعداد در سال ۱۳۹۰به میزان ۶۳۰ هزار دستگاه بوده ؛ یعنی ظرف پنج سال ۲ میلیون خانه خالی اضافه شده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم افزود: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانه دوم در ایران وجود دارد؛ جمع خانه های خالی و خانه های دوم حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است. مفهوم این عدد چیست؟ اگر هر خانه را ۱۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم، حدود ۴۷۰ میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه های خالی و خانه های دوم انباشته شده است.

آخوندی افزود: جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و شاهین دژ در مجلس تذکری داد که در این فرصت کوتاه فقط چند محور اساسی که می خواهید در چهار سال آینده پیگیری کنید را بیان کنید؛ این به مفهوم بی توجهی به سایر موارد نیست؛ بقیه موارد مطابق برنامه عمل خواهد شد.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *