باید قدم‌های بلندتری در خراسان رضوی برداشته شود

رییس فدراسیون گلف کشورمان می‌گوید برای تمام شدن پروژه زمین گلف مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد به سرمایه‌گذار نیاز است.

کیکاووس سعیدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید هیات گلف خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ورزش از حالت یک سرگرمی، ابزار تفریحی و اوقات فراغت خارج شده و تمامی کشورها در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در ابعاد مختلف می‌توان به این مسائل توجه داشت.

 

المپیک عرصه رقابت تمامی کشورهاست

وی افزود: بعد از ۱۱۲ سال، گلف به المپیک بازگشته و از آن شرایط لوکس خود خارج شده‌است. در فرانسه، در زمین‌های گلف به روی دانش‌آموزان و جوانان این کشور باز شده‌است. المپیک عرصه رقابت تمامی کشورهاست و همگان روی ورزش‌های مختلف این تورنمنت مهم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اهمیت المپیک گفت: رویدادهای المپیک ظرفیت عظیمی هستند و توجه همگان را به خود جلب می‌نماید. بیش از ۲۴ سال است که فدراسیون گلف در ایران استارت زده اما نگاه‌ها به این رشته ورزشی در ایران همچنان خوب نیست.

وی افزود: شاید گلف ورزش برخی از اقشار برخوردار باشد، اما دلیل نمی‌شود که این رشته مظلوم واقع شود. هر ورزش که وارد المپیک می‌شود، عمومی شدن آن افزایش می‌یابد. یکی از وظایف ما معرفی این ورزش به مردم است.

سعیدی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها از دیگر وظایف ماست. ساخت یک زمین گلف، علاوه بر هزینه زمین که مساحت بالایی می‌خواهد، به هزینه زیادی برای تجهیز نیاز دارد. کنیا که فقیر محسوب می‌شود، دولتش تصویب کرده که۸ زمین استاندارد گلف ساخته‌شود تا بر تعداد توریست‌هایش افزوده‌شوند.

 

نیاز است که قدم‌های بلندتری برداشته‌شود

رییس فدراسیون گلف کشورمان با انتقاد از شرایط گلف در خراسان رضوی تاکید کرد: هنوز نیاز است که قدم‌های بلندتری برداشته‌شود، خواستیم که تحولی را در هیات استان ایجاد کنیم و در راس هیات از یک پیشکسوت ورزشی استفاده کنیم که دنیادیده هم باشد.

سعیدی اظهار داشت: تولید سرمایه و البته ارزش افزوده کند، جمیع این خصلت‌ها را در جواهری دیدیم، از ایشان خواهش کردیم تا به توسعه این رشته ورزشی کمک کنند‌.

وی با اشاره به دیدار با هاشمی جواهری، رییس تربیت‌بدنی آستان‌قدس رضوی افزود: طرح خوبی به نام خادمان ورزشی در آستان قدس قرار است اجرا شود. لزومی ندارد که حتما در حرم امام رضا حضور داشته‌باشند، تنها باید نام‌شان در بین خادمین ثبت شود و خود را ملزم کنند که ساعاتی را در هفته به خدمت به دوست‌داران امام رضا (ع) بپردازند.

سعیدی همچنین در خصوص زمین گلف ثامن و افتتاح آن در آینده افزود: شرایط به شکلی است که بودجه زیادی برای بحث عمرانی و زیرساخت وجود ندارد. با این حال به دنبال این مهم هستیم تا با همکاری دوستان در خراسان رضوی اسپانسر و سرمایه‌گذاری را پای کار بیاوریم تا با شرایطی خوب این زمین گلف به بهره‌برداری برسد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *