دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: اگر رئیس جمهوری همه عزم خودش را برای حل مشکلات مصروف کند و قویترین افراد هم در کابینه انتخاب شوند باز هم به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهند بود.

جواد آرین منش در آستانه مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم، افزود: دولت امروز در یک شرایط بسیار سخت و بحرانی کار خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری منتخب و دولت در شرایطی کار خودشان را آغاز می کنند که با ابرچالشهای داخلی مثل بیکاری، رکود طولانی، آسیبهای اجتماعی، نارسایی نظام بانکی و دهها مساله و مشکل دیگر مواجهند.

این فعال سیاسی گفت: رئیس جمهوری هم باید به مطالبات رهبری و هم به خواسته های مردم پاسخ دهد و وعده هایی را که در دوران انتخابات بیان کرده تحقق ببخشد. این رسالت سنگین و کار عظیم را هیچ دولت و رئیس جمهوری بدون حمایتهای رهبری و هماهنگی قوای سه گانه و مشارکت مردم نمی تواند به انجام برساند.

وی افزود: علاوه بر عرصه داخلی در عرصه منطقه ای هم با چالشهای سیاسی مواجهیم. عملکرد کشورهای همسو با آمریکا همچون عربستان، شیطنتهای تروریسم منطقه ای و مشکلاتی که در منطقه و عرصه بین المللی وجود دارد بخش دیگری از چالشهای پیش روی رئیس جمهوری و دولت آینده هستند.

آرین منش ادامه داد: رئیس جمهوری از یک سو باید نگاهش به مسائل داخلی باشد، از سوی دیگر باید نگاهش به مسائل منطقه ای و مراقب باشد که مشکلات منطقه ای برای کشور ایجاد نشود. از سوی دیگر در پی تحقق بخشیدن مفاد برجام و تعامل با دنیا و استفاده از سرمایه گذاریهای خارجی باشد.

وی گفت: با توجه به همه اینها، کمبود منابع داخلی و بیکاری فزاینده به یک عزم ملی، همدلی و هماهنگی میان قوای سه گانه و مشارکت مردم در حل مشکلات کشور نیاز است.

این فعال سیاسی افزود: در گام نخست، انتخاب کابینه پیش روست که هنوز از فهرست کامل اعضای کابینه اطلاعی در دست نیست ولی قاعده این است که چون مشکلات کشور فراتر از توان یک دولت می باشد پس مجلس، قوه قضاییه، نهادهای نظامی، انتظامی، سپاه، ارتش و همه و همه باید دست به دست هم بدهند و با همدلی و هماهنگی در جهت حل مشکلات کشور گام بردارند.

وی در ارتباط با احتمال حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: معتقدم تندرویهای آمریکا به خصوص در ارتباط با نقض برجام و اعمال تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران بگونه ای است که بین اروپا و آمریکا یک شکاف ایجاد شده است.

وی گفت: در صورتی که بتوانیم منافع متقابل با اروپاییها را تعریف کرده و در پی داشته باشیم تحریمهای آمریکایی نمی تواند برای ما مشکل آفرین باشد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *