تغییرات مدیریتی آسیبی جدی برای سازمان میراث فرهنگی است

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: تغییرات مدیریتی یکی از آسیب‌های جدی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌رود که این امر سبب ایجاد توقف در حرکت‌ و ایجاد چالش‌های مختلف می‌شود.

مجید فرقانی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مثابه پیشانی و ویترین نظام است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان تصمیم‌گیر و متولی خروج و ورود گردشگران خارجی و داخلی، ملزم به رعایت قوانین داخلی و بین‌المللی است که عمل به آنها چهره‌ای مثبت و سنحیده از ساختار نظام ایران که ناشی از تاریخ و تمدن کشورمان است در عرصه بین‌المللی به نمایش می‌گذارد.

وی با ابراز تاسف از نوسان مدیریتی در این سازمان خاطرنشان کرد: تغییرات مدیریتی یکی از آسیب‌های موجود در این سازمان به شمار می‌رود که این امر سبب ایجاد توقف در حرکت‌ها و چالش‌های مختلف می‌شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به دستاوردهایی که دولت طی چهار سال گذشته در حوزه گردشگری کسب کرد، افزود: با وجود مشکلات و چالش‌های سیاسی در این سال‌ها، به دلیل گشایشی که مذاکرات سیاسی در حوزه گردشگری به وجود آورد دستاوردهایی در حوزه خرید بلیت هواپیما، تکمیل و تجهیز ناوگان، برقراری ارتباط با کشورهای مختلف دنیا و ایجاد اشتیاقی در گردشگران خارجی برای سفر به ایران کسب شد.

وی با ابراز امیدواری از تکمیل و توسعه این روند در دولت دوازدهم ادامه داد: گردشگری بزرگترین صنعت در دنیا است و در بیشتر نقاط دنیا جایگزین صنعت نفت شده است. همه باید دست به دست هم بدهند که بخش دولتی، خصوصی و گروه‌های فعال در داخل کشور با دیدگاه توسعه کشور به سمت جلو حرکت کنند.

فرقانی با تاکید بر واگذاری گردشگری به بخش خصوصی تصریح کرد: دولت باید تصدی‌گری خود در حوزه گردشگری را روز به روز کاهش و نقش بخش خصوصی در صنعت گردشگری را افزایش دهد و تنها به صورت ناظر عالی عمل کند، زیرا بیش از 90 درصد سرمایه‌گذاری از جمله در بخش اقامت، حمل و نقل و به استثناء شرکت‌های هواپیمایی که دولتی هستند توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از حرکت‌های اساسی در دولت جدید می‌تواند اجرای  اصل 44 قانون اساسی باشد و در واقع بهترین کاری که این دولت می‌تواند انجام دهد این است که سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی مانند شرکت‌ها و دفاتر خدماتی مسافرتی، هتل‌ها و سایر مراکز دیگر گردشگری را تسهیل کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به چالش‌های اساسی پیش رو در دولت دوازدهم افزود: در مسیر توسعه قرار گرفتن همیشه ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند که باید کل نظام و ساختار مدیریتی کشور با این مشکلات برخورد کند، در واقع یکی از چالش‌های بین‌المللی موجود بدقولی‌هایی است که کشورهای دنیا در خصوص تجهیز ناوگان، تسهیل در عملیات بانکی و … انجام دادند و از چالش های داخلی می‌توان به دعواهای سیاسی و نه تسویه حساب‌های سیاسی اشاره کرد که در بین جناح‌های مختلف وجود دارد که به تدریج همه باید حل شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *