پیگیری سیاست هر روستای یک تشکل غیردولتی در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با فعالیت دولت تدبیر و امید 30تشکل غیردولتی در روستاها ایجاد شد و امسال نیز سیاست هر روستای بزرگ حداقل یک تشکل غیردولتی بطور جدی پیگیری می شود.

سید جواد حسینی در نشست هیات نظارت بر امور تاسیس و فعالیتهای سازمان‌های مردم نهاد خراسان رضوی افزود: سیاست توسعه تشکل‌های غیردولتی در روستاها در راستای سیاست‌های دهگانه ساماندهی و رشد کمی و کیفی سمن‌ها است که برای توسعه جغرافیای این سازمان‌ها است.

وی رشد جغرافیایی 20 درصدی سمن‌ها را از برنامه‌های امسال در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: راه اندازی خانه جوان، پارلمان مشورتی بانوان وخانه تشکل‌های غیردولتی از دیگر سیاست‌های ساختاری مورد پیگیری است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: طرح تعامل نظام‌مند تشکل‌های غیردولتی با بخش‌های عمومی و دولتی سیاست راهبردی دیگری است که امسال با 20 درصد رشد هدف‌گذاری شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید که تاکید بر توسعه و تقویت سمن‌ها بود تعداد تشکل‌های غیردولتی از 540 مورد در ابتدای فعالیت دولت به 939 مورد افزایش یافت که نشانگر رشد 73.8 درصدی است.
حسینی افزود: طی این مدت 400 تشکل غیردولتی در دوره نخست دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی تاسیس و راه اندازی و برای امسال هم رشد 15 درصدی این تشکل‌ها پیش بینی و هدف‌گذاری شده است. زمینه‌های فعالیت این تشکل‌ها نیز از پنج محور به افزون بر 20 مورد به تناسب نیازهای روز جامعه و ضرورت‌ها افزایش یافته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در کنار این سیاست‌ها توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی نیز پیگیری شده و در این چارچوب آموزش اعضای تشکل‌ها از 720 نفرساعت در سال 1392 به 10 هزار نفرساعت در سال گذشته افزایش یافت. امسال نیز برنامه ریزی برای اجرای 6 هزار نفرساعت آموزش شده است.

وی شبکه‌سازی سمن‌ها را از دیگر سیاست‌های راهبردی اعلام و بیان‌کرد: امسال هشت شبکه تشکل‌های غیردولتی ایجاد خواهد شد که این اقدام به هم افزایی و تقویت کمی و کیفی آنها کمک می‌کند.

همچنین در نشست هیات نظارت بر امور تاسیس و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد خراسان رضوی با تاسیس 9 تشکل غیردولتی موافقت شد. عمده این تشکل‌ها در حوزه بهداشت و سلامت، مسائل فرهنگی و مسجدمحور، مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کمک به آموزش بازماندگان از تحصیل و گردشگری فعالیت می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *