پایش زیست محیطی واحدهای صنعتی قوچان آغاز شد

رئیس اداره محیط‌زیست قوچان گفت : پایش فصلی واحدهای صنعتی این شهرستان در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی آغاز شد .

رحمان حسین زاده افزود : در سال‌های اخیر برای واحدهای صنعتی که مجهز به فاضلاب باشند خود اظهاری اجباری شده و به‌صورت منظم پایش آلودگی انجام می‌شود .
وی افزود: در کنار خود اظهاری ، سنجش در زمینه‌های پساب، هوا، پسماند و سایر موارد نیز برای این واحدها انجام می‌شود.
رئیس اداره محیط ‌زیست قوچان با بیان اینکه پنج واحد صنعتی قوچان ملزم به پایش هوا هستند، گفت: به صنایع در صورت آلودگی به‌منظور رفع عیب مهلت داده می شود و در صورت رفع نکردن آلودگی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند .
وی ادامه داد: در پایش آلودگی هوا دو مورد شناسایی و به مراجع قانونی معرفی‌شده‌اند .
حسین زاده با تأکید اینکه محیط ‌زیست بر واحدهای در حال احداث نظارت کامل دارد، گفت : علاوه بر تائید مکان بر طبق ضوابط نیز در خصوص پایش های بعد از بهره‌برداری تعهدهای لازم اخذ می‌شود .
وی با اشاره اینکه بیشترین واحدهای صنعتی در این شهرستان در شهرک صنعتی مستقر هستند ، اظهار کرد : شهرک صنعتی قوچان دارای تصفیه‌خانه مرکزی است و چهار واحد صنعتی خارج از شهرک نیز مجهز به تصفیه‌خانه جدا هستند .
حسین زاده بابیان اینکه تنها موردی که در قوچان تصفیه‌خانه ندارد کشتارگاه دام شهرداری است، گفت : این کشتارگاه تنها دارای یک سپتیک سنتی است که قابل‌قبول و استاندارد نیست .
وی با اشاره به جمع‌آوری زباله توسط شهرداری گفت : از 100 تن زباله شهرستان تنها 20 تن آن توسط مردم تفکیک و به کارخانه بازیافت برده می‌شود.
وی افزود : آموزش‌هایی در زمینه تفکیک زباله توسط شهرداری انجام‌شده و در مکان زباله گاه نیز اقداماتی همچون پاک‌سازی و فنس کشی انجام‌شده است .
رئیس اداره محیط‌زیست قوچان با اشاره به حذف اعتبارات در چند سال اخیر برای آموزش در حوزه تنویر افکار عمومی گفت : کارهای آموزشی نیازمند حداقل اعتبارات است که در حال حاضر برای این کار از هزینه جاری استفاده می‌شود .
وی ادامه داد : در سال جاری یکهزار و 500 نفر- ساعت آموزش زیست‌محیطی برگزار شده که بیشتر آن‌ها را دانش آموزان و مردم عادی در مراجعه به موزه حیات‌وحش دریافت کرده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *