٣٧٠ اثر به جشنواره داستان کوتاه «تلنگر» رسید

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ٣٧٠ اثر به نخستین جشنواره داستان کوتاه تلنگر با «موضوع پیشگیری از اعتیاد» ارائه شد.

یوسف امینی در اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه تلنگر در فرهنگسرای ترافیک، «توجه به نقش والدین در ایجاد اعتماد و خودباوری فرزندان، نقش پایگاههای تاثیرگذار و آگاه‌کننده در پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد در لایه‌های پنهان جامعه، بیان تاثیرات مخرب مواد مخدر صنعتی و سنتی و باورهای اشتباه در سوء مصرف موادمخدر» را از محورهای جشنواره داستان کوتاه تلنگر برشمرد.

وی ادامه داد: نقش اعتیاد در فروپاشی بنیان خانواد با تکیه بر تاثیر زنان در این بحران و راه­های پیشگیری از آن، مواد مخدر و روانگردان با دو پیامد ویرانگر و وسوسه‌ و از بین رفتن قوه تمیز و ناسلامتی عقل در جوانان، عوامل موثر در ابتلا به مواد مخدر و روانگردان­ها در قشر محروم و متمکن جامعه از دیگر محورهای این جشنواره هستند.

او بیشترین آثار رسیده را از استانهای خراسان رضوی، تهران، اصفهان، خراسان شمالی و کرمانشاه ذکر و بیان کرد: با هماهنگی و همراهی مسئولان و سازمان­های مختلف این جشنواره در سال­های آینده نیز به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

وی گفت: به نفر نخست برگزیده این جشنواره مبلغ ٢٠ میلیون ریال، نفر دوم ١٥ میلیون ریال و نفر سوم ١٠ میلیون ریال اهدا می شود.

معاون فرهنگی_ مطبوعاتی اداره­کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این جشنواره با همکاری و هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و اداره­کل ارشاد برگزار گردید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *