وعده های تسهیل دسترسی به طرقبه شاندیز همچنان ادامه دارد

آمار تردد و سفر سالانه بیش از ۴۰ میلیون نفری به شهرستان طرقبه شاندیز عددی قابل تأمل است که این روزهای تابستان و با فرارسیدن فصل های مسافرت گردشگران و زائران برای بومیان ترسناک هم می‌شود.

راه های دسترسی طرقبه شاندیز با افزایش  بار ترافیکی دچار اختلال می شود که نارضایتی شهروندان و اهالی این منطقه را در پی داشته است لذا با توجه به اینکه بارها از زبان مسئولان گفته شده که این مسیر گنجایش ورود این تعداد مسافر را ندارد، هنوز وعده احداث دو محور ارتباطی به مشهد و بررسی مطالعات آن ادامه دارد.

محمد غلامی رئیس شورای شهر طرقبه با تأکید بر کوهستانی بودن مسیر مشهد به طرقبه و اهمیت تسهیل اعتبارات برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اجرای طرح گفت: بعید است اعتبارات کافی به این امر اختصاص داده شود.

وی با احتمال افزایش ترافیک با بازگشایی خیابان های شهر طرقبه اظهار کرد: مقرر شده با احداث پلی از انتهای طرقبه به شاندیز بار ترافیک شهر کاهش یابد و به آن سمت هدایت شود.

رئیس شورای شهر طرقبه ضمن اشاره به افزایش گردشگران از نقاط مختلف کشور و همچنین نقاط شهری مشهد مقدس تصریح کرد: پاسخگویی به این جمعیت و نیازهای آن موجب می‌شود که طرقبه نیازمند اعتبارات خاص باشد.

وی افزود: البته ده کیلومتر از طرقبه به شاندیز از این مسیر است که عملیات راه خاکی در این خصوص ایجاد شده و منتظر اختصاص سایر اعتبارات این پروژه هستیم.

سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز در این رابطه بارها در مراسمات و نشست‌های مختلف از اولویت دار بودن ارتقای سطح دسترسی های شهرستان گفته و تأکید دارد ایجاد راه های دسترسی  در دست مطالعه است.

فرماندار طرقبه شاندیز با بیان اینکه مسیر دسترسی از منطقه حصار و شرق طرقبه به جنوب مشهد در دست بررسی است اظهار کرد: مقرر شده بلوار کوهساران به یکی از معابر شهری مشهد وصل شود که البته مطالعات آن تا شش ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نظر طرح از شهرداری های مشهد به طرقبه و همچنین ۵۰ درصد توسط استانداری محقق می‌شود خاطرنشان کرد: مسیر انتهای الهیه به عنوان کاهش بار ترافیکی وکیل آباد از طرف حسین آباد جلدک تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

امیدواریم با چنین ترافیک سرسام آوری که آخر هفته ها در این منطقه چیزی جز تحمیل هزینه های اضافی فرهنگی و اقتصادی برای شهر ندارد، در پی این وعده های داده شده پس از چهار سال، اقدام و عملی همه جانبه در راستای بهبود و تسهیل راه های دسترسی جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان صورت گیرد.

 

منبع: طرقبه‌نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *