نباید از عده‌ای که به ناحق بلندگوهایی بزرگ دارند بترسیم

رییس جمهور گفت: قرار نیست با تخریب و شعارهای عده ای از میدان خدمت خارج شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،حجت‌الاسلام حسن روحانی در جشنواره «عمران سلامت» عنوان کرد: بسیار خوشحالم در هفته‌های پایانی کار دولت یازدهم در این جشنواره مهم «عمران سلامت» امروز در محضر شما فرهیختگان، اساتید، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزیر محترم همه خیرین مخلص در این جمع می‌توانم نکاتی را به عرض برسانم. از آغاز دولت یازدهم با توجه به همه سختی‌ها و مشکلاتی که در آغاز دولت با آن مواجه بودیم شرایط اقتصادی سخت و وضع اقتصادی پیچیده کشور را ایجاد کرده بود.

دکتر روحانی در این مراسم که به منظور تشریح و تجلیل از تلاشهای خادمان اجرای طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، گفت: در آغاز دولت یازدهم با وجود سختی ها و مشکلاتی که وضعیت پیچیده اقتصادی کشور پیش روی ما قرار داده بود و رکود تورمی، تحریم و وضع نامناسب محیط زیست آنها را تشدید کرده بود، اما توانستیم در ۶ ماهه دوم سال ۹۲ تقریبا برای رفع عمده مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم گیری های لازم را انجام دهیم.

رییس جمهور تصریح کرد: فشار تحریم برخلاف آنچه دنیای غرب ادعا می کرد فشار بر دولت ایران نبود، بلکه بر مردم و زندگی مردم بود. وقتی نفت تحریم می شود و درآمد کشور کاهش می یابد، یعنی بر همه خدمات دولت تاثیر می گذارد. درآمد دولت از محل فروش نفت و تحصیل مالیات است؛ وقتی درآمد نفت نباشد و رشد اقتصادی دچار اختلال شود، گرفتن مالیات هم مشکل خواهد بود.

روحانی با تأکید بر این که تحول خوبی در بخش پزشکی کشور در دولت یازدهم انجام شده است، اظهار داشت: امروز به واسطه اقدامات زیربنایی انجام شده در حوزه پزشکی بیماری‌های سخت نیز در داخل کشور قابل درمان است و بیماران نیازی نمی‌بینند که برای درمان خود به کشورهای غربی مراجعه کنند، ضمن اینکه ایران مرجعی برای درمان  بیماری‌های مختلف تبدیل شده که بیماران سایر کشورها نیز به ایران سفر می‌کنند، لذا وجود تهجیزات و اقدامات زیرساختی نیز در کنار کادر متخصص، حاذق و ماهر درمانی مورد توجه دولت بوده است و در این بخش تحول بسیار خوبی نیز بوجود آمده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *