ظرفیت جذب حداکثری مرحله دوم تسهیلات رونق تولید در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به عدم سهم‌بندي استاني، در صورت همراهي و همكاري بانك‌ها، مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و واحدهاي صنعتي و معدني امكان جذب حداكثري تسهيلات وجود دارد.

راضیه علیرضایی با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: تسهيلات رونق توليد سال 96 با هدف كمك به حفظ اشتغال، افزايش توليد بنگاه‌هاي توليدي كوچك و متوسط و راه‌اندازي طرح‌هاي نيمه‌تمام توليد با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد كه به علت محدوديت در تامين نقدينگي امكان فعاليت كامل آن‌ها وجود ندارد، پرداخت مي‌شود.

وی ادامه داد: اين تهسيلات از محل منابع داخلي بانك‌ها تامين مي‌گردد و نرخ سود مورد عمل در تسهيلات مذكور مطابق مصوبه شوراي پول و اعتبار كشور خواهد بود.

علیرضایی با بیان اینکه اولويت اصلي پرداخت تسهيلات مذكور آن دسته از واحدهايي توليدي كوچك و متوسط است كه عمدتا داراي مشكلات نقدينگي هستند، گفت: همچنین اولویت واحدهایی است که از لحاظ ظرفيت توليد، دانش فني، توان مديريت و بازار و مشكلي كه مانع راه‌اندازي يا افزايش توليد باشد، نداشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سهم استان در مرحله دوم پرداخت این تسهیلات عنوان کرد: سقف تسهيلات مذكور در كشور 200 هزار ميليارد ريال براي 10 هزار واحد توليدي، صنعتي و معدني است كه با توجه به عدم سهم‌بندي استاني، در صورت همراهي و همكاري بانك‌ها، مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و واحدهاي صنعتي و معدني امكان جذب حداكثري تسهيلات وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل مربوطه متقاضيان اين تسهيلات بايد داراي مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند. مشمولان واجد شرايط بايد نسبت به ثبت درخواست خود براي اخذ تسهيلات مورد نياز در سامانه بهين‌ياب به نشاني www.behinyab.ir  در قسمت تامين مالي واحدهاي توليدي كوچك و متوسط و طرح‌هاي نيمه تمام، در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اقدام نمايند و ضمن ارسال اسناد و مدارك مورد نياز، پيگيري لازم را براي اخذ تسهيلات از سازمان داشته باشند.

علیرضایی اظهار کرد: در مرحله اول اين طرح در سال 95 در استان 562 واحد توليدي موفق به اخذ 4795 ميليارد تسهيلات شدند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *