طرح روکش آسفالت بلوار طبرسی شمالی در چند روز آینده اجرا می شود

پنجشنبه 18خردادماه سال جاری گزارشی از معضلات ساکنان بولوار دوم طبرسی در روزنامه اتفاقیه منتشر شد و در پی آن اهالی این منطقه خواستار پیگیری مشکلات از طریق مسئولان ذیربط شدند. به همین علت در گفت‌وگویی کوتاه پای صحبت‌های شهردار منطقه 4 نشستیم.

 

پروژه قطارشهری باعث توقف ارائه برخی خدمات شد

شهردار منطقه 4 مشهد گفت: پروژه روکش  آسفالت بلوار طبرسی شمالی در چند روز آینده آغاز خواهد شد؛ در این طرح 50 هزار متر مربع از بلوار آسفالت ‌می‌شود و امیدواریم تا پایان ماه این  پروژه به اتمام برسد.

سید کمال الدین شاهچراغی در گفت‌و‌گو با روزنامه اتفاقیه پیرامون مشکلات و کمبودهای منطقه بلوار دوم طبرسی واقع در منطقه چهار شهرداری مشهد گفت: شهرداری منطقه چهار به دلیل پروژه خط دو قطارشهری و به دلیل جلوگیری از دوباره کاری واسراف بیت المال مجبور به توقف موقتی ارائه برخی خدمات تا زمان تکمیل و افتتاح این پروژه شده بود؛ چرا که اگر به طور مثال اصلاح فضای سبز منطقه را انجام می‌دادیم به دلیل اثرات تخریبی پروژه قطار شهری نیاز به انجام دوباره کارها بود که به اجبار صبر کردیم تا پروژه تمام شود؛ همچنین شرکت‌های خدماتی آب، برق، گاز و فاضلاب نیز باید ابتدا ارائه خدمات خود را به اتمام می‌رساندند تا پس از آن شهرداری منطقه بتواند به اصلاح مشکلات بپردازد.

 

بازپیرایی جداول، فضای سبز و نورپردازی در اولویت است

وی با بیان این که موانع ذکر شده برای ارائه خدمات برطرف شده است و شهرداری می‌تواند از این پس به ارائه خدمات بپردازد ادامه داد: اولین طرح شهرداری منطقه، بازپیرایی جداول، فضای سبز و نورپردازی محوطه بین دو طرف خیابان طبرسی دوم یا به اصطلاح آیلند میانی آن‌جا با بودجه بالغ بر 9 میلیارد ریال و در فضای 18 هزار متر مربع است؛ همچنین در این طرح اصلاح گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده، بهسازی نرده‌های ترافیکی محوطه میانی خیابان و ساخت سنگ فرش در حاشیه جداول برای تردد عابر پیاده در طول محوطه نیز در نظر گرفته شده است؛ این پروژه از ابتدای تقاطع غیر همسطح فجر، ابتدای بلوار طبرسی شمالی تا طبرسی شمالی 54 انجام می‌شود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و به زودی افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه 4 با بیان اینکه به دلیل پروژه قطار شهری امکان بهسازی آسفالت منطقه بلوار دوم طبرسی امری نشدنی بود گفت: به دلیل اینکه عملا امکان آسفالت کردن منطقه وجود نداشت با مکاتبات انجام گرفته با شرکت‌های خدماتی مانند شرکت آب، برق یا فاضلاب برای از دست نرفتن زمان از آن‌ها خواستیم تا تمام عملیات‌هایی که نیاز به کندن آسفالت داشت را در فرصت به وجود آمده انجام بدهند تا با اتمام پروژه قطار شهری طرح بهسازی آسفالت منطقه بدون از دست رفتن زمان انجام شود.

وی ادامه داد: با اتمام تمامی این پروژه‌ها، در چند روز آینده بلوار طبرسی شمالی سراسر روکش آسفالت خواهد شد؛ در این طرح قرار است 50 هزار متر مربع از بلوار آسفالت شود و امیدواریم با توجه به بار ترافیکی منطقه تا پایان ماه این پروژه به اتمام برسد.

شاهچراغی در رابطه با مشکل کمبود پل عابر پیاده در آن ناحیه گفت: این مسئله نیاز به بحث‌های کارشناسی در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد دارد تا در جای مناسب پل عابر پیاده نصب شود؛ البته یک پل در ابتدای بلوار طبرسی شمالی نصب شده است؛ همچنین با راه اندازی ایستگاه‌های قطار شهری تمامی زیرگذرهای قطار شهری می‌تواند به عنوان زیرگذر عابر پیاده استفاده شود و نیاز به نصب پل هوایی عابر پیاده کاهش یافته است.

 

فازهای بعدی بوستان اقاقیا در دست اقدام است

وی در رابطه با بحث عدم وجود سرعتگیر کافی و یا خط کشی‌های نامناسب در این بلوار بیان کرد: ملاحظلت تمامی این مسائل ترافیکی در نظر گرفته شده است و با اتمام پروژه روکش آسفالت بلوار طبرسی شمالی این موارد نیز لحاظ خواهد شد؛ البته بحث سرعتگیر، پل عابر پیاده، جا نمایی ایستگاه‌های اتوبوس و سایر موارد از این قبیل در سازمان‌های مرتبط مثل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بررسی و ساماندهی می‌شود و منطقه اجرا کننده آن است.

وی ادامه داد: البته شهرداری در صورت نیاز شهروندان می‌تواند بازتاب دهنده خواسته‌های آن‌ها به سازمان‌های مربوطه باشد و شهروندان در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با روابط عمومی شهرداری منطقه خود مسائل و مشلات خود را گزارش داده و مطمئن باشند که قطعا پیگیری و اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.

شهردار منطقه چهار مشهد در خصوص بحث بوستان و فضای سبز در بلوار دوم طبرسی  گفت: بوستان اقاقیا با مساحت یک و نیم هکتار در بلوار طبرسی شمالی در سال گذشته به بهره‌برداری رسانده‌ایم؛ دو فاز این بوستان طراحی و احداث شده است و فازهای بعدی احداث نیز در دست اقدام است؛ البته مشکل شهرداری منطقه بحث تملک زمین با کاربری مناسب برای احداث فضای سبز است چرا که زمینی با این مشخصات در تملک شهرداری وجود ندارد که باید زمین‌های مناسب موجود در منطقه شناسایی و در صورت امکان خریداری شود تا به احداث فضای سبز تعلق گیرد.

 

گزارشی از حسین خندان‌دل

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *