شهردار مشهد دست بردار نیست

با وجود اطلاعیه دیوان محاسبات کشور، شهردار مشهد هنوز هم به اتهام‌زنی‌های خود تاکید می‌کند و با مطرح کردن بحث‌های متفرقه استانداری و دولت را مقصر می‌داند.

سیدصولت مرتضوی در صد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شوای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: آقای استاندار گفته شهردار فرار رو به جلو می‌کند، من فرار رو به جلو می‌کنم یا شما، که سند محرمانه از سمت دولت افشا شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مخاطب من از سیاسی‌بازی دیوان محاسبات نیست، مخاطبم دست‌های پنهانی است که از کاه کوه می‌سازند.

وی افزود: همانطور که در بیانیه آمده است این حکم برای همه آمده است و قبلا هم گفتم که برای چند نفر دیگر از شهرداران کلانشهرها ارسال شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: من چه جرمی کرده‌ام جز آنکه وظیفه سیاسی و اجتماعی‌ام را در انتخابات به جا آوردم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تقويت شوراها موجب تقويت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي است، مسئله اي كه ظرف چند روز گذشته تبديل به يك سوژه تبليغاتي و اهرم فشار بر خادمان ملت در شهرداري مشهد شده بود، يك موضوع طبيعي بود يعني اساسا آن‌هايي كه در جايگاه مديريت قرار گرفتند مي‌دانند كه كمتر مديري يافت مي‌شود كه در ديوان محاسبات پرونده‌اي نداشته است.

وی با بیان اینکه از ابتداي زندگي‌ام با شفافيت كار كردم و هيچ موضوع محرمانه‌اي در هر سيستمي كه بوده‌ام، ندارم، تصریح کرد: اگر مقاومت كرديم به دليل صيانت از قانون اساسي و مردم‌سالاري ديني كه شوراي اسلامي شهر را از اركان تصميم‌گيري معرفي مي‌كند همچنين صراحت قانون اساسي كه مصوبات شوراها را براي همه لازم‌الاجرا مي‌داند، بوده ضمن اينكه ممانعت ما به خاطر برداشت حقوقي ما از قانون است.

شهردار مشهد با بیان اینکه من در مورد انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم، پایان‌نامه نوشته‌ام، گفت: من معتقدم تقويت شوراها موجب تقويت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي است زیرا مردم از شوراها مطالبه مي‌كنند.

ديوان محاسبات کشور سوم تیرماه، با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به اظهارات سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد که اول تیرماه در یک نشست خبری در خصوص رأی انفصال از خدمت خود بیان کرده بود، واکنش نشان داد و ادعاهای مطرح شده درباره وضعیت رسیدگی به پرونده مشارالیه را تکذیب کرد.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *