سوغات مشهد از چین می‌آید!

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زیادی از سوغات مشهد در حال حاضر از کشور چین وارد می شود که این مسئله علاوه بر بی توجهی به بعد معنوی آن،مانعی برای کارآفرینی و اشتغالزایی است.

مجید ممیزان افزود: در سالهای اخیر بخشی از ایده های مطرح شده پیرامون تولید سوغات مشهد،‌ به دلیل ارزان بودن در کشور چین عملیاتی می شود.

وی فرهنگ سازی گروههای هدف برای ایده پردازی و تولید سوغات را از برنامه های مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان و اظهار کرد: جشنواره کارآفرینی سوغات سلامت معنوی با محوریت سوغات مشهد در مردادماه امسال بدین منظور یرپا می شود.

وی بیان کرد: این جشنواره بر اساس مصوبه شورای مدیران پژوهشکده بوعلی توسط مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی قرار است در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای علمی فناوری و اختراعات دانشگاه برپا شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره با موضوع سلامت معنوی با محوریت سوغات سالم در روزهای سوم تا ششم مردادماه در قالب فراخوان طرح ها و ایده های دانشجویی،اساتید و ایده پردازان در قالب ‘ استارت آپ ویکند' برگزار خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره کارآفرینی سوغات سلامت معنوی با محوریت سوغات مشهد نیز در این خصوص گفت: جشنواره کار آفرینی یا استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی انتهای هفته با هدف طرح ایده های کارآفرینی برگزار می شود.

دکتر هادی منوری افزود: جشنواره کارآفرینی سلامت معنوی با محور سوغات مشهد همزمان با مشهد رویداد 2017 در ابعاد سلامت معنوی، روحی و جسمانی با هدف راه اندازی کسب و کار تازه با استفاده از ایده های نو برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای برگزاری مسابقات ایده پردازی با گروههای هدف جوانان، کارآفرینان، دانشجویان و ایده پردازان، احیای مجدد نمادهای قدسی و معنوی در سوغاتی های مشهد و راه اندازی کسب و کارهای جدید در حوزه سلامت معنوی از دیگر اهداف جشنواره است.

وی محورهای این جشنواره را شامل مواد غذایی سالم و خوراکی های متبرک، محصولات مذهبی، قرآنی و فرهنگی، زیور آلات و سنگ های تزئینی و درمانی، محصولات تزئینی و هنری و صنایع دستی، محصولات پوشاک و بسته بندی و تبلیغات و داروهای سنتی عنوان کرد.

به گفته وی، در حال حاضر گردش مالی سوغات مشهد 200 هزار میلیارد ریال در سال است که بخش زیادی از این سوغات خوراکی های سالم و متبرک را شامل می شود که ایده پردازی در خصوص تولید و اشتغالزایی از این طریق ضروری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *